به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بنابر تازه‌ترین گزارش کمیته نظارت بر بانکداری بازل (BCBS) اخیراً ۱۹ بانک پیشرو در آمریکای شمالی، اروپا و سایر مناطق جهان، بیش از ۹٫۴ میلیارد یورو (معادل ۱۰٫۲۷ میلیارد دلار) در دارایی‌های دیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این میان نام ریپل (XRP) بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است.

نقش غالب و روزافزون ریپل در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری این بانک‌ها نکته مهمی است که مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. بر اساس گزارش BCBS، ریپل که اکنون چیزی در حدود ۲ درصد از کل این سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده و توانسته است موقعیت خود در میان سایر دارایی‌های رمزارزی را تقویت کند. به عبارت دیگر، این بانک‌ها تاکنون حدود ۱۸۸ میلیون یورو معادل ۲۰۵ میلیون دلار روی ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این دارایی دیجیتال را به جایگاه سوم رمزارزهای بزرگ در تعهدات گزارش‌شده بانک‌ها رسانده‌اند.

در حالی که جایگاه ریپل در میان ارزهای دیجیتال توجه بانک‌ها را به خود جلب کرده است، ولی اصلاً عجیب نیست که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، در سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی بانک‌ها رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس داده‌های موجود، بیت کوین با ۳۱ درصد و پس از آن، اتریوم با در اختیار داشتن ۲۲ درصد از کل حجم سرمایه‌گذاری بانک‌ها، در رتبه‌های اول و دوم ایستاده‌اند.

ریپل

افزون بر این، طبق داده‌های BCBS سایر ارزهای دیجیتال محبوب در سبد سرمایه‌گذاری این موسسات مالی، عبارتند از پولکادات (DOT)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و لایت کوین (LTC). علیرغم سهم کمتر این رمزارزها در پرتفوی بانک‌ها، پذیرش آنها نشان‌دهنده علاقه و استقبال روزافزون موسسات مالی سنتی از بازار ارزهای دیجیتال است.

دلیل علاقه بانک‌ها به ریپل (XRP) چیست؟

به گزارش پلتفرم تحلیل داده کوین شیرز (CoinShares)، هفته گذشته با جذب 176 میلیون دلاری سرمایه در محصولات دارایی‌های دیجیتال، جریان‌های ورودی نهادی به بازار کریپتو به مرز 1.32 میلیارد دلار افزایش یافت.

طبق این گزارش، ریپل (XRP) شاهد 0.5 میلیون دلار سرمایه ورودی بود، در حالی که ارزهایی مانند کاردانو (ADA) و لایت کوین (LTC) به ترتیب با 0.8 میلیون دلار و 0.4 دلار ورودی مثبت روبه‌رو بودند. بی‌شک علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به ریپل (XRP) در بحبوحه پیروزی‌های قانونی آن در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) افزایش یافته است، در حالی که این شرکت در چند هفته گذشته خدمات بانکی خود را به ده‌ها کشور دیگر نیز گسترش داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array