در بخش اول مقاله، دو مورد از راهکارهای راه‌اندازی یک استارتاپ با کمترین هزینه را شرح دادیم. در ادامه مطلب، دو مورد باقی‌مانده را بررسی خواهیم کرد.

 

3 تیم بنیان‌گذاران را به گونه‌ای تشکیل دهید که مهارت‌های لازم برای طراحی و تولید حداقل محصول قابل ارائه (MVP) را داشته باشند

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، عملی کردن ایده‌هایتان صرفاً با استفاده از ابزارهایی که به کدنویسی نیاز ندارد، امکان‌پذیر نیست؛ و درنهایت برند شما به راهکارهای فنی و سفارشی‌سازی شده نیز نیاز دارد. در نتیجه، یکی از هم‌بنیان‌گذاران تیم باید شخصی دارای مهارت‌های فنی باشد.

این مطلب درباره مهارت‌های دیگر نیز صدق می‌کند. با اینکه 2 یا 3 نفر تعداد مرسوم برای اعضای تیم بنیان‌گذاران است، اما محدودیتی برای شما در این زمینه وجود ندارد.

اگر افراد موردنظرتان، به ایده‌های شما باور قلبی دارند و انگیزه مشترکی برای ادامه کار در تیم وجود دارد، پس شما قادر خواهید بود که بدون سرمایه‌گذاری و هزینه‌کردن برای استخدام افراد مختلف، از تجربیات، مهارت‌ها و نیروی انسانی آنها بهره بگیرید. یک تیم شایسته، می‌تواند به آسانی و با کمترین هزینه ممکن، حداقل محصول قابل ارائه را با کیفیتی بالا طراحی و تولید کند.

 

استارتاپ

 

4 از روش “بازاریابی تبدیل” به ازای هر مشتری استفاده کنید

در نهایت، یکی از پرهزینه‌ترین مراحل راه‌اندازی یک استارتاپ در مراحل اولیه، بازاریابی آن است. هزینه کردن مقدار زیادی پول برای تبلیغ محصول اولیه‌تان و نگرفتن بازخورد موردنیاز، خیلی راحت اتفاق می‌افتد؛ مخصوصاً اگر هنوز محصولی متانسب با نیازهای بازار طراحی و تولید نکرده باشید.

به همین دلیل نیاز است که در همان مراحل ابتدایی، استراتژی‌های بازاریابی خود را به آنهایی محدود کنید که نیازی به سرمایه‌گذاری مالی ندارند.

به عبارت دیگر، باید روی متدهای بازاریابی‌ تمرکز کنید که خودتان می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای آنها را انجام دهید (برای مثال: بازاریابی محتوایی)، و یا باید در جستجوی شرکای کاری‌ باشید که حاضرند در قبال روش “بازاریابی تبدیل” محصولات شما را به فروش برسانند. البته که این روش بسیار سخت‌تر از این است که به افراد پولی بابت تبلیغ محصولات خود بپردازید، اما ممکن است تنها گزینه شما در چنین شرایطی، همین باشد.

علاوه بر این، از آنجا که هدف اصلی شما آزمون و خطا کردن ایده‌هایتان و جذب مخاطب است، حتی شرکای کاری کوچک هم می‌توانند در شناساندن پتانسیل برند شما به مخاطب بسیار مفید باشند.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: عبدو ریانی

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array