با خبرهای مداومی که در زمینه جذب سرمایه‌های میلیون دلاری توسط استارتاپ‌ها منتشر می‌شود، استارتاپ‌های نوپا ممکن است برداشت اشتباهی درباره نحوه راه‌اندازی بیزینس خود داشته باشند. اختصاص دادن تمام تمرکز خود به مسئله جذب سرمایه، آن هم درست هنگامی‌که در مرحله ایده‌پردازی هستید، اشتباه بزرگی است؛ مخصوصاً اگر استراتژی خروجی درکار نباشد. سرمایه‌گذاران معمولاً وقتی ریسک پرداخت هزینه‌ها را می‌پردازند که شاهد پتانسیل واقعی باشند.

در نتیجه، در واقع شما باید از مراحل ایده‌پردازی و اعتبارسنجی بدون وجود هیچ سرمایه خارجی‌ گذر کنید. اگر برای انجام این کار سرمایه شخصی کافی ندارید، این به آن معناست که باید بدون هیچ هزینه‌ای کار را به پایان برسانید.

اولین اقدام شما، باید تولید کمترین میزان ممکن از محصولتان باشد، تا بتوانید آن را محک زده و بیازمایید. با اینکه این روش ممکن است روش پرخرجی باشد، در بسیاری از  موارد تولید محصول می‌تواند با کمترین هزینه حق اشتراک صورت گیرد.

 

1 بدون ساختن چیزی، ایده خود را اعتبارسنجی کنید.

صفحه اول وبسایت (Landing Page) را جوری طراحی کنید که محصولات شما را معرفی کند و پیش‌فروش محدودی از آنها ارائه دهید.

فروختن محصولی که هنوز حتی تولید نشده‌است، ایده بدی به نظر می‌آید. اما این موضوع به استاندارد این روزهای راه‌اندازی یک استارتاپ نوپا تبدیل شده و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای امتحان پتانسیل بالقوه محصولتان است.

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، امروزه ساختن صفحه اول وبسایت برای ارائه محصول، نیاز به هیچ دانش فنی‌ ندارد. تعداد زیادی طراح وبسایت آنلاین که احتیاجی به کدنویسی ندارند و کم‌هزینه نیز هستند، در دسترس شماست. همچنین دستیابی به منابع طراحی وب نیز هزینه خاصی ندارد.

با این روش می‌توانید محصولات خود را به جامعه هدف ارائه دهید و ببینید آیا در جلب توجه آنها موفق بوده‌اید یا خیر. و مهم‌تر از آن، مسئله بازده سرمایه است. اگر نتیجه موردنظرتان حاصل نشد، می‌توانید با بازسازی و تکرار همین پروسه توسط ابزارهای ارزان و در دسترس، نتایج بدست آمده را ارتقاء دهید.

 

استارتاپ2 از ابزارهایی که به مهارت کدنویسی نیازی ندارند، برای ساختن حداقل محصول قابل ارائه (MVP) خود استفاده کنید

در سال 2023، ابزارهایی که نیازی به مهارت کدنویسی ندارند بسیار پیشرفته شده‌اند. این ترندی است که به مرور بیشتر و فراگیرتر خواهد شد. مخصوصاً با راه‌اندازی هوش مصنوعی‌ که قادر به کدنویسی است.

این یعنی شما می‌توانید با دانش فنی بسیار اندکی، صفحه اول وبسایت خود برای ارائه محصول را طراحی کنید. تعداد زیادی ابزارهای آنلاین برای دستیابی به این هدف وجود دارند که نیازی به کدنویسی برای استفاده از آنها نیست. می‌توانید با انتخاب خدمات مختلف از ابزارهای گوناگون، نسخه اولیه وبسایت و محصول خود را خلق کنید.

اگر موفق به جلب توجه مخاطب شدید، آن زمان است که می‌توانید سرمایه خود را به استخدام فردی متخصص در این زمینه اختصاص دهید، و یا با استفاده از همین توجه جلب شده و پتانسیل بالقوه، سرمایه اولیه را از سرمایه‌گذار احتمالی دریافت کنید. این احتمال درصورتی قوی‌تر خواهد بود که آمارهای به دست آمده نشان‌دهنده این باشند که محصول تولید شده توسط شما، با نیاز بازار مطابقت دارد.

 

در بخش بعدی مقاله، به دو راهکار دیگر می‌پردازیم.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: عبدو ریانی

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array