به گزارش ایران دکونومی، در نشست خبری گزارش عملکرد اتاق بازرگانی در حوزه اقتصاد دیجیتال، اعلام شد که نبود دیدگاه مشترک از نوع اختلال در اینترنت میان دولت و بخش خصوصی و ادامه مشکلات کسب‌وکارها با اختلال اینترنت از دلایلی است که به گفته فعالان اتاق بازرگانی منجر به توقف اعلام ضرر و زیان اقتصادی ناشی از اختلال‌ها از سوی اتاق بازرگانی و البته تغییر رویکرد بررسی این ضرر و زیان شده است.

دولت ضررهای اعلام شده ناشی از اختلال اینترنت را قبول ندارد

شهاب جوانمردی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه دولت اساساً آمارهای اعلام شده ناشی از اختلال را باور ندارد، اظهار کرد: «اکثر زیان‌ها از سوی دولت کوتاه مدت دیده شده بود. آنها این تصور را داشتند که افراد در مرحله بعد به دنبال کسب و کار خود رفته‌اند و مشکلات به پایان رسیده است. در حالی که نگاه ما این بود که ضررها مقطعی نبوده و ماندگار است و حذف کسب‌وکارها را به دنبال دارد».

او همچنین تأکید کرد: «گفت‌وگوها با نهادهای مربوطه به مفاهمه نمی‌رسید و اگر به نقطه‌ای هم می‌رسید طرف مقابل اعلام می‌کرد که موضوع در اختیار ما نیست».

رئیس کمیسیون تحول دیجیتال اتاق بازرگانی: از دست دادن سرمایه انسانی از مهمترین ابعاد محدودیت اینترنت است

اتاق بازرگانی وسیله‌ای برای رساندن مطالبات اقتصاد نوآوری به گوش حاکمیت است

فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در کشور گفت: «یکی از کارکردهای اتاق بازرگانی، شبکه‌سازی بین اعضا و همچنین رساندن صدای آنها به گوش حاکمیت است».

او با اشاره به کارکرد بعدی اتاق بازرگانی، یعنی شبکه‌سازی افزود: «سومین وظیفه ما در اتاق بازرگانی موضوع توانمندسازی اعضای آن است. با توجه به رشد اقتصاد دیجیتال در دنیا، معمولاً یک عضو به تنهایی نمی‌تواند همه این ترندها و اثرات آن را رصد کند. این در حالی است که اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل مادر امکان رصد و بررسی این فناوری‌ها را دارد.»

او از همکاری اتاق بازرگانی و نصر طی ماه‌های اخیر نیز استقبال کرد و ادامه این همکاری را به سود اکوسیستم فناوری کشور دانست.

انتظار اولیه ما برگشت اینترنت به وضعیت شهریور ماه است

مازیار نوربخش، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در این نشست تأکید کرد که آنها در نصر پیگیری مطالبات تشکیل کمیته حل بحران اینترنت هستند: «کف انتظارات ما برگشت اینترنت به وضعیت شهریور ماه است».

فرزین فردیس با اشاره به لزوم تحول در عملکرد اتاق بازرگانی ادامه داد: «اتاق بازرگانی ایران هم قدمتی حدود 140 ساله دارد که مرحوم امین‌الضرب نقش مهمی در توسعه آن در جریان مشروطه داشته است.

او اضافه کرد: «برای تحقق اقتصاد دیجیتال و رشد سریع‌تر آن نیاز است وزن فعالین این حوزه در اتاق بازرگانی بیشتر شود و باید در لایه‌های اعضا و کمیسیون و هیأت رئیسه، یک نماینده از بخش فناوری داشته باشیم».

با توجه به تشکیل کمیته پیگیری حل بحران اینترنت از بهمن ماه و همچنین زیان‌های ناشی از اختلالات اینترنت و تأثیرات آن بر حذف بسیاری از کسب‌وکارها باید دید مطالبات این تشکل‌ها و کمسیون تحول دیجیتال اتاق بازرگانی برای رفع این محدودیت‌ها به کجا پیش می‌رود. از جهت دیگر، طبق گفته کمیته حل بحران اینترنت در صورت عدم نتیجه‌گیری این نوع مطالبات، پیگیری‌های علنی را به دنبال خواهد داشت.

مطالعه بشتر: معاون فناوری‌‌های نوین بانک مرکزی: فیلترینگ و محدودیت، ریسک قابل توجهی برای فینتک‌ها ایجاد کرد 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array