به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در تازه‌ترین صحبت‌های خود گفته است شرکت خودروسازی تسلا در مقطعی از زمان بار دیگر دوج کوین (DOGE) را به عنوان یک روش پرداخت رسمی خواهد پذیرفت.

روز 13 مارس (23 اسفند)، در حالی که ماسک با کارگران کارخانه گیگا فکتوری (Gigafactory) تسلا در برلین گفتگو می‌کرد، یکی از آنها پرسید که آیا ممکن است در آینده نزدیک تسلا را با استفاده از توکن‌های DOGE خریداری کرد؟. ماسک که به این پرسش پاسخ مثبت داد گفت:

” فکر می‌کنم باید در مقطعی این امکان را فراهم کنیم.”

واکنش ماسک باعث ایجاد شور و شوق زیادی در میان سرمایه‌گذاران شد و قیمت دوج کوین (DOGE) را بار دیگر در مسیر رشد قرار داد. در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین با جهش 7.72 درصدی از 0.172 دلار به 0.186 دلار رسیده است.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

اولین بار پس از اینکه چند کارمند گیگافکتوری تسلا از مدیر عامل شرکت خواستند از دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت رسمی حمایت کند، ماسک تأیید این میم کوین و حمایت خود از آن را آغاز نمود. درخواست مشابهی نیز در SpaceX توسط بازدیدکنندگانی صورت گرفت که خواستار حمایت از دوج کوین بودند. در نهایت این مشاهدات منجر شد ایلان ماسک به این نتیجه برسد که:

«دوج کوین رمزارز مردم است، بنابراین من از آن پشتیبانی خواهم کرد.»

به گفته ماسک، بیت کوین بیشتر حمایت ثروتمندان را دارد و او می‌خواهد از یک ارز دیجیتالی حمایت کند که مورد علاقه توده مردم است.

سابقه حضور دوج کوین (DOGE) در تسلا

تسلا پذیرش دوج‌کوین به عنوان گزینه پرداخت برای خرید محصولات این شرکت را از روز 14 ژانویه 2022 (24 دی 1400) آغاز کرد. در آن زمان، این شرکت تصریح کرد که فقط از پرداخت‌های دوج‌کوین پشتیبانی می‌کند و سایر “دارایی‌های دیجیتال” در صورت پرداخت به خریدار بازگردانده نمی‌شود.”

 پذیرش دوج کوین توسط تسلا
توییتی که ایلان ماسک در آن از شروع پذیرش دوج کوین توسط تسلا خبر داد. منبع: ایلان ماسک در X

همانطور که قبلاً هم گفتیم، «اپلیکیشن همه‌کاره» ماسک اخیراً یک حساب با عنوان «XPayments» برای ویژگی پرداخت‌های آتی خود ایجاد کرده است که به گمانه‌زنی‌های جامعه کریپتو درباره پذیرش ارزهای دیجیتال دامن زده است.

پیش بینی می‌شود که برنامه X تا اواسط سال 2024 خدمات پرداخت درون برنامه‌ای خود را راه‌اندازی کند. با این حال، هنوز هیچ خبری مبنی بر رد یا تایید احتمال افزوده شدن گزینه‌های پرداختی فراتر از ارزهای فیات سنتی در این پلتفرم منتشر نشده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array