به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برند چینی BYD که رقیب اصلی کمپانی تسلای ایلان ماسک می‌باشد؛ به‌تازگی از جدیدترین خودروی هیبریدی خود رونمایی کرده است.

این خودروی هیبریدی مدل Qin Plus نام دارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر خودروهای برقی موجود در بازار است. قیمت پایه خودروی جدید برند BYD حدود 11 هزار دلار در نظر گرفته شده که از نسخه قبلی آن 20% ارزان‌تر است! همچنین قیمت بالاترین تیپ این خودرو تنها به 20 هزار دلار می‌رسد.

به گفته این کمپانی، خودروی هیبریدی Qin Plus با قیمت کم اما امکانات پیشرفته خود توانایی رقابت با خودروهای پرطرفداری مانند Sylphy (برند نیسان) و همچنین مدل Lavida (برند فولکس‌واگن) را دارد.

Qin Plus
نسخه تماماً برقی خودروی Qin Plus

مشخصات خودروی Qin Plus برند BYD

این خودروی جدید در دو نسخه تماماً برقی و هیبریدی (موسوم به Qin Plus DM-i) به بازار عرضه خواهد شد. هردوی این نسخه‌ها دارای 5 مدل متفاوت هستند و رنج قیمت مدل هیبریدی از 11 تا 17 هزار دلار و رنج قیمت مدل برقی از 15 تا 20 هزار دلار متغیر خواهد بود.
کمپانی چینی BYD قصد دارد با عرضه این خودروها به بازار، سلطه وسایل حمل‌ونقل الکتریکی بر سوخت‌ فسیلی را تضمین کند. به گفته این برند، نسخه DM-i این خودرو با فاکتورهای مهمی مانند سکوت، نرمی و سهولت رانندگی و همچنین سازگاری با محیط‌زیست، تجربه‌ رانندگی جذابی را برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.

نسخه هیبریدی Qin Plus قادر است تنها در 7.3 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز بسیار پایین است و به ازای هر 100 کیلومتر تنها به 3.8 لیتر سوخت احتیاج دارد. این خودروی هیبریدی شگفت‌انگیز می‌تواند تا 1245 کیلومتر بُرد داشته باشد.
این خودرو دارای یک موتور 1.65 لیتری و همچنین دو موتور برقی با بُرد خالص الکتریکی 55 و 120 کیلومتر است.

خودرو هیبریدی
نسخه هیبریدی خودروی Qin Plus

از سوی دیگر، نسخه تماماً برقی خودروی جدید برند BYD قدرت خود را از تکنولوژی e-platform 3.0 تأمین می‌کند. نسخه برقی Qin Plus دارای دو نوع موتور 100 یا 150 کیلوواتی است و همچنین بُرد آن به 610 کیلومتر می‌رسد. موتورهای پیشرفته، پمپ حرارتی بهینه‌شده و همچنین باتری‌های بزرگ‌تر این نسخه، امنیت خودرو را به‌طرز چشمگیری افزایش داده‌اند.

این کمپانی چینی اخیراً 14 میلیارد دلار برای هوشمندسازی خودروهایش سرمایه‌گذاری کرده بود و در طی سال‌های گذشته رقابت شدیدی با تسلا داشته و همیشه ماسک را به چالش کشیده است.

براساس اخبار اخیر، کمپانی تسلا نیز فرصت را غنیمت شمرده و امیدوار است بتواند در سال 2026 خودروی اقتصادی خود را روانه بازار کند. خودروی کراس‌اوور جدید و مقرون‌به‌صرفه این کمپانی با نام رمزی Redwood شناخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قیمت نهایی آن حدود 25 هزار دلار باشد. جالب اینجاست که حتی قیمت خوردوی اقتصادی تسلا هم از خودروی اقتصادی BYD بیشتر است! پروسه تولید این خودرو از سال آینده (2025) آغاز خواهد شد. 

جدیدترین محصول این برند، یعنی خودروی سایبرتراک در محدوده قیمتی 40 تا 100 هزار دلار قیمت‌گذاری شده و روند تولید آن حسابی تسلا را به دردسر انداخته است! به‌نظر می‌رسد تأمین باتری‌های لیتیوم یونی و فولاد ضدزنگ بدنه این خودروها با مشکلات بسیاری مواجه شده است. ایلان ماسک حدود دو ماه پیش از این خودروی انقلابی رونمایی کرده بود.

منبع: ReutersGizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array