به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بینگ ایکس (BingX) که از معدود صرافی‌های رمزارزی بود که با وجود فشار تحریم‌ها، به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کرد، در تازه‌ترین اطلاعیه خود از اعمال محدودیت‌های جدیدی برای کاربران ایرانی خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کانال رسمی بینگ ایکس فارسی در تلگرام، بعد از این امکان فعالیت با آی‌پی ایران در این پلتفرم معاملاتی وجود نداشته و کاربران ایرانی برای ادامه فعالیت خود مجبور هستند از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنند. در این بیانیه آمده است:

«با توجه به شرایط پیش‌آمده، ارائه کلیه خدمات با آی‌پی ایران و احراز هویت کاربران جدید با مدارک شناسایی ایرانی دیگر در این پلتفرم معاملاتی امکان‌پذیر نیست.»

این درحالی است که طبق همین اطلاعیه، احراز هویت هنوز در صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان اجباری نشده است. این صرافی در ادامه متعهد شده است که در صورت هرگونه تغییر در شرایط کنونی، امکان برداشت تمامی دارایی‌ها را برای کاربران ایرانی خود فراهم کند.

بینگ ایکس BingX

لازم به ذکر است که کاربرانی که پیش از این با استفاده از مدارک شناسایی ایرانی در بینگ ایکس احراز هویت شده‌اند، فعلاً محدودیتی در استفاده از این صرافی نداشته و فقط باید برای این کار آی‌پی خود را به آپی‌پی‌های مجاز تغییر دهند که آی‌پی تمام کشورها به جز ایران، چین، مالزی، هنگ کنگ، هند، کره جنوبی، میانمار، لائوس، سنگاپور، ماکائو، هلند، ایالات متحده، کانادا، تایوان، ژاپن، ترکیه، استرالیا، کنگو، انگلستان و کوبا را شامل می‌شوند.

فشار جامعه جهانی بر بینگ ایکس (BingX)

همانطور که اشاره کردیم، صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از صرافی‌هایی است که با وجود تحریم‌های مختلف علیه ایران، به کاربران داخل کشور خدمات‌رسانی می‌کرد و امکان احراز هویت با مدارک شناسایی ایرانی نیز در آن فراهم بود. ولی طی یک هفته‌ گذشته و با بالاگرفتن تنش‌های میان ایران و اسرائیل، گزارشات مختلفی از نقض تحریم‌های OFAC توسط این صرافی منتشر شد که نتیجه آن اعمال محدودیت‌های جدید برای کاربران ایرانی بود.

صرافی بینگ ایکس (BingX) به عنوان یک شرکت خدمات مالی در جمهوری لیتوانی ثبت شده و مجوز فعالیت در اتحادیه اروپا را دارد. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات روزانه این صرافی به بیش از ۹۷۴ میلیون دلار می‌رسد و در بین ۲۰ صرافی برتر بازار جای دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: t.me

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array