به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی یوتیوب رسماً اعلام کرد که فاز بعدی محدود کردن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات را این‌بار به‌صورت جهانی آغاز کرده است.

بعد از پیگیری‌های قبلی در مورد محدود کردن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات پلتفرم یوتیوب، این کمپانی تصمیم گرفته تا اقدامات خود را در این زمینه گسترش داده و در سطح جهانی از این اتفاق جلوگیری کند. هدف از این “محدودیت”، ترغیب عده بیشتری از کاربران به خرید اشتراک پولی YouTube Premium و یا استفاده از نسخه رایگان به‌همراه نمایش آگهی‌های تبلیغاتی می‌باشد.

در اخطار اختصاصی این پلتفرم قید شده است : “تماشای این ویدیو برای شما امکان‌پذیر نیست. این محدودیت در صورتی از بین خواهد رفت که ابزار مسدود کننده تبلیغات را غیرفعال کنید تا یوتیوب شما را در لیست مجاز قرار دهد.” علاوه‌بر این اخطار، گزینه‌ای برای اجازه دسترسی نمایش تبلیغات و یا امتحان کردن اشتراک YouTube Premium نیز به کاربران نمایش داده خواهد شد.

تبلیغات یوتیوب

جنگ تمام‌عیار یوتیوب و ابزارهای مسدود کننده تبلیغات

این کمپانی در ماه ژوئن اعلام کرده بود که از نمایش ویدیوها به کاربرانی که از این ابزارهای غیرقانونی استفاده می‌کنند؛ جلوگیری کرده و دسترسی آنها را به‌مرور محدود خواهد کرد. در آن بازه زمانی، این پروسه به‌صورت محدود در حال انجام بود، اما در طی چند هفته گذشته تعداد بیشتری از کاربران از سراسر جهان اختلال‌هایی در این مورد را گزارش داده‌اند.

 تعدادی از کاربران از سراسر جهان هنگام استفاده از این پلتفرم با چنین پیامی مواجه شده بودند: “درصورت تشخیص استفاده مکرر از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات، دسترسی شما به یوتیوب قطع خواهد شد”. براساس این اطلاعیه، پس از تماشای 3 ویدیو درحالی‌که این ابزارها فعال هستند، دسترسی کاربران به یوتیوب محدود می‌شد.

البته کمپانی یوتیوب بر این نکته تأکید کرده بود که قبل از محدود کردن دسترسی کاربران به‌طور کامل، چندین نوتیفیکیشن و اخطاریه حاوی پیام‌هایی برای غیرفعالسازی این ابزار مسدودکننده و تماشای ویدیوها با آگهی‌های تبلیغاتی و یا خریداری کردن اشتراک YouTube Premium برای افراد ارسال خواهد شد.

حدود یک ماه پس از اعمال این تغییرات، یوتیوب در اقدام بعدی خود پنجره پاپ‌آپ تایمرداری را مختص کاربران نسخه رایگانی طراحی کرده بود که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات در این پلتفرم استفاده می‌کنند. این تایمر بین 30 تا 60 ثانیه به افراد زمان می‌داد تا استفاده از سیستم‌های مسدود کننده تبلیغات را متوقف کنند!

به گفته سخنگوی رسمی یوتیوب، استفاده از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات، “قوانین کاربری و سیاست‌های کاری این پلتفرم را نقض می‌کنند” و “نمایش آگهی‌های تبلیغاتی از اکوسیستم عظیمی از سازندگان محتوا در سراسر جهان حمایت و پشتیبانی مالی کرده و به میلیاردها نفر از کاربران اجازه می‌دهد تا به محتوای موردعلاقه خود، بدون هیچ محدودیتی، دسترسی داشته باشند”.

کمپانی یوتیوب در سال جاری میلادی چندین بار در روند عملیاتی تبلیغات در پلتفرم خود تغییراتی اعمال کرده است. در ماه می، تبلیغات 30 ثانیه‌ای به ویدیوها اضافه شدند که به‌هیچ‌عنوان قابل رد کردن (skip) نیستند. سپس به‌تدریج، زمان این آگهی‌ها افزایش یافت و یوتیوب امیدوار است این زمانِ طولانی‌تر در نهایت کاربران را به خریداری کردن نسخه پولی این پلتفرم ویدیویی سوق دهد.
اما مسئله اینجاست که افزایش 2 دلاری هزینه اشتراک Youtube Premium و حذف نسخه‌های اقتصادی‌تر، ممکن است در نهایت به عدم رضایت‌خاطر کاربران منجر شود!

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array