به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، نورالینک، استارتاپ تراشه مغزی به مالکیت ایلان ماسک، موفق شد در فصل جدید مالی خود سرمایه‌ای به ارزش 280 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خود جذب کند. این سرمایه‌ عظیم از صندوق بنیان‌گذاران پیتر تیل (Peter Thiel) تأمین شده است.

نورالینک چند ماه پیش توانسته بود بالاخره بعد از چندین بار تلاش ناموفق، تأییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را برای پیش‌روی فاز آزمایشات انسانی خود به‌دست آورد. ایلان ماسک امیدوار است با توسعه این تکنولوژی و کاشت تراشه مغزی، راه‌حلی برای درمان بیماری‌هایی از جمله افسردگی و اسکیزوفرنی ارائه دهد.

ارزش استارتاپ نورالینک هنگام جذب این سرمایه عمومی نشده است، اما در ماه ژوئن، رسانه معتبر رویترز گزارشی مبنی بر ارزش 5 میلیارد دلاری این استارتاپ منتشر کرده بود. خرید سهام کمپانی نورالینک در چندماه اخیر توسط چند سرمایه‌گذار باسابقه و پربازده باعث ارتقاء و افزایش ارزش این استارتاپ شده است. همچنین دریافت تأییدیه FDA برای آغاز آزمایشات انسانی نیز در این امر مؤثر بوده است.

به‌نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد بالاخره امسال اولین فاز آزمایشات انسانی کاشت تراشه مغزی را عملی کند. حدود دو ماه پیش، هم‌بنیان‌گذار نورالینک در طی رویداد VivaTech در پاریس اعلام کرده بود که این کمپانی قصد کاشت تراشه مغزی خود را در بیماران مبتلا به فلج چهاراندام و یا قطع نخاع دارد.

با اینکه ماسک جزئیات بیشتری درباره تعداد بیماران و یا مدت زمان انجام این آزمایشات منتشر نکرد، اما بر این نکته تأکید کرد که “به احتمال زیاد این آزمایشات انسانی در ماه‌های آتی سال جاری انجام خواهند شد”.

نورالینک

فصل جدید فعالیت‌های نورالینک

این کمپانی با انتشار پست جدیدی در پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک، X (توییتر سابق) در این باره نوشت: “ما به‌شدت برای آغاز فصل جدید نورالینک هیجان‌زده هستیم”.

سال گذشته کارکنان استارتاپ نورالینک به رسانه رویترز گفته بودند که عجله این کمپانی در روند آزمایشات مربوط به تراشه مغزی باعث تلف شدن بیش از حد نیاز حیوانات تحت آزمایش اعم از میمون‌ها، خوک‌ها و گوسفندها شده است. افشاگری‌‌های ذکر شده در این گزارش منجر به تعویق افتادن دریافت تأییدیه FDA و بالا گرفتن بحث و جنجال بسیاری درباره روند کاری غیراخلاقی ایلان ماسک شده بود.

البته در نهایت داده‌های به‌دست آمده از همین آزمایشات حیوانی مسیر را برای آغاز رسمی آزمایشات انسانی در استارتاپ نورالینک هموار کردند.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array