به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) می‌گوید ممکن است به‌زودی نمایش تعداد لایک‌ها و ری‌پست‌ها در این پلتفرم متوقف شود.

این میلیاردر آمریکایی با حضور در کنفرانس تکنولوژی، رسانه و مخابرات Morgan Stanley در روز چهارشنبه (دیروز) درباره برخی تغییرات مدنظرش درباره پلتفرم X صحبت کرد. به‌ گفته او، نمایش این جزئیات آماری باعث شلوغ شدن فید اصلی کاربران خواهد شد و نیازی به درج این اطلاعات غیرضروری نیست.

به‌نظر می‌رسد ماسک علاقه زیادی به حذف المان‌های اضافی و خلوت کردن ظاهری X داشته باشد. او چند ماه پیش هم اعلام کرده بود نمایش عناوین خبری از پست‌های مربوطه حذف خواهد شد.
او گفته بود که “ایده این تغییر مستقیماً از سمت خودِ او مطرح شده” و در زیبایی ظاهری محتواهای منتشر شده تأثیر بسیاری خواهد داشت. اما این تغییرات تنها چند ماه دوام داشت و پس از گذشت یک دوره، عناوین خبری مجدداً با ظاهری جدیدتر به شبکه اجتماعی X بازگشتند.

ماسک همان‌روز با انتشار پستی در این پلتفرم نوشت این تغییرات قطعاً در راه هستند و فقط تعداد مشاهده پست‌ها به کاربران نمایش داده خواهد شد. همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم؛ این اولین باری نیست که توییتر از زمان تصاحب شدنش در اواخر سال 2022 توسط ایلان ماسک دستخوش چنین تغییرات بنیادینی می‌شود.

روش پرداختی X

قابلیت‌های پرداختی و مالی X هم در راه هستند

همچنین علاوه‌بر حذف این جزئیات، به‌نظر می‌رسد تغییرات دیگری نیز در انتظار این شبکه اجتماعی باشند. از زمانی‌که توییتر رسماً به X تغییر نام داد؛ هدف اصلی ماسک تبدیل کردن این پلتفرم به یک “سوپراپلیکیشن همه‌کاره” بوده است. آشناترین نمونه یک سوپراپلیکیشن، اپ چینی WeChat می‌باشد که امکانات آن فراتر از ایجاد راه‌ ارتباطی میان کاربران است. سوپراپلیکیشن‌ها دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله قابلیت‌های بانکی و روش‌های پرداختی نیز می‌باشند.

هدف از گسترش امکانات X و تبدیل آن به یک سوپراپلیکیشن این است که کاربران برای رفع نیازهای مختلف خود در سطح روزانه، ملزم به مراجعه به چندین اپلیکیشن مختلف نباشند. حالا به‌نظر می‌رسد در راستای دستیابی به این هدف، قرار است در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن روش‌های پرداختی و مالی به X باشیم. ماسک امیدوار است با هدایت کردن پلتفرم X در مسیر مناسب، بتواند سیستم بانکی و پرداختی نوینی را به‌وجود آورد که به‌صورت یکپارچه تمام خدمات موردنیاز کاربران را در یک محیط واحد ارائه بدهد.

براساس گزارش رویترز، ماسک در این کنفرانس اعلام کرده ارائه دادن این سرویس‌های مالی به کاربران نیازمند دریافت مجوزهای مربوطه در تک‌تک ایالت‌های آمریکا به‌صورت جداگانه است. او در گذشته اعلام کرده بود دریافت مجوز انتقال پول در دو ایالت نیویورک و کالیفرنیا از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد.
دریافت مجوزهای مالی در این دو ایالت معمولاً روند قانونی و اداری طولانی‌تری دارد. برخی از ایالت‌ها مانند یوتا و پنسیلوانیا همین حالا هم مجوزهای مالی موردنیاز را به X اعطا کرده‌اند.

ایالت‌هایی که در گذشته مجوز فعال‌سازی سیستم پرداختی پلتفرم X را دریافت کرده بودند به شرح زیر هستند: آریزونا، جورجیا، آیووا، مری‌لند، میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، میزوزی، نیو همپشایر و رود آیلند.

درصورتی‌که ماسک موفق به دریافت مجوزهای لازم برای انتقال پول در زیرساخت‌های پلتفرم X شود؛ به‌زودی شاهد اضافه شدن قابلیت‌های مالی و پرداختی به این اپلیکیشن پرطرفدار خواهیم بود. او در این باره گفته بود که قصد دارد X را به محیطی تبدیل کند که کاربران را از هرجهتی به خدمات بانک‌ها بی‌نیاز خواهد کرد. جابه‌جایی پول، تراکنش‌های پرداختی و حتی افتتاح حساب بانکی و سرمایه‌گذاری مالی تنها بخشی از برنامه‌های آینده ماسک برای این پلتفرم است.

ماسک ادعا کرده که مجوز ایالت کالیفرنیا تا ماه آینده و مجوز ایالت نیویورک تا چند ماه آینده صادر خواهد شد و بدین‌ترتیب X رسماً به یک درگاه برای انتقال پول میان کاربران تبدیل خواهد شد! چنین اقدامی، پلتفرم X را وارد رقابت مستقیم با PayPal خواهد کرد!

منبع: Business InsiderReuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array