به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به دلیل استقبال گسترده و بی‌سابقه مشتریان چینی از خودروی برقی و هوشمند شیائومی، زمان تحویل برخی از مدل‌های این خودرو تا 7 ماه به تعویق افتاده است.

به گفته مدیرعامل کمپانی شیائومی، قرار است مراسم تحویل اولین خودروهای برقی SU7 در تاریخ 3 آپریل 2024 (15 فروردین 1403) در کارخانه تولید خودروهای برقی شیائومی در شهر پکن برگزار شود. تحویل خودروهای آماده SU7 (مدل استاندارد) در 28 شهر مختلف در سراسر کشور چین صورت خواهد گرفت.
پس از 3 سال تحقیق و توسعه مداوم، بالاخره جدیدترین شگفتی هوشمند شیائومی از فردا تحویل مشتریان خواهد شد. روند رونمایی رسمی و آغاز فروش این خودرو از چند روز قبل آغاز شده بود.

قیمت پایه مدل استاندارد این خودرو 215.900 یوان (معادل حدوداً 30 هزار دلار)، مدل Pro با قیمت پایه 245.900 یوان (معادل حدوداً 34 هزار دلار) و مدل Max با قیمت پایه 299.900 یوان (معادل حدوداً 41 هزار دلار) درنظر گرفته شده است.

خودروهای مدل استاندارد، Pro و Max شیائومی که از قبل تولید شده و آماده تحویل هستند از فردا به‌صورت گسترده و به‌ترتیب ثبت سفارش در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. زمان تحویل خودروهای SU7 شخصی‌سازی شده شیائومی (مدل‌های استاندارد و Max) به پایان ماه آپریل (اوایل اردی‌بهشت 1403) و مدل Pro شخصی‌سازی شده به پایان ماه می (اوایل خرداد 1403) منتقل شده است.

شیائومی برخلاف دیگر هم‌صنفان خود در حوزه تولید خودروهای برقی، بیعانه مشتریان را تا 7 روز پس از ثبت سفارش و بدون هیچ مانعی به آنها برمی‌گرداند. درصورتی‌که دیگر کمپانی‌های خودروسازی نهایتاً تا 24 ساعت وجه بیعانه را برگشت می‌زنند و یا به‌صورت کلی چنین گزینه‌ای را در اختیار افراد قرار نمی‌دهند.

خودروی شیائومی

استقبال گسترده مشتریان چینی از محصول جدید شیائومی

به گفته شیائومی، خودروی برقی موردانتظار این برند توانست در عرض 4 دقیقه 10 هزار سفارش، در عرض 7 دقیقه 20 هزار سفارش و در کمتر از 27 دقیقه ابتدایی آغاز روند فروش رکورد 50 هزار فروش را به‌نام خود ثبت کند!
همچنین براساس آخرین آمار، در 24 ساعت اولیه بیش از 89 هزار مشتری ساکن کشور این چین خودروی SU7 را خریداری کرده‌اند.

این استقبال بی‌سابقه منجر به ایجاد چالش‌هایی برای این برند محبوب شده است. براساس تخمین‌های اخیر، زمان تحویل برخی از مدل‌های این خودروی هوشمند بین 3 تا 7 ماه به تعویق افتاده است و این زمان انتظار طولانی حتی برای مشتاق‌ترین طرفداران هم بیش‌ازحد طولانی است!
مدل استاندارد SU7 با قیمت حدودی 30 هزار دلار در بازه زمانی 18 تا 21 هفته تحویل مشتریان خواهد شد. مدل‌های Pro و Max نیز احتمالاً در همین بازه زمانی طولانی به دست خریداران خواهند رسید. همچنین با توجه اینکه مدل اختصاصی Founder’s Edition (با ظرفیت تولید محدود 5 هزار تایی) به‌صورت آنی فروش رفته است؛ عده زیادی امیدوار هستند تا این طرح ویژه مجدداً موجود شود.

به تعویق افتادن زمان تحویل خودروی برقی شیائومی باعث تعجب و شگفتی بسیاری شده است. خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه این کمپانی چینی بسیار حساب‌شده و خوش‌قول عمل می‌کند و روند تولید و توزیع محصولاتش همیشه نظم خاصی داشته است.

SU7

سه‌برابر شدن ظرفیت تولید SU7

در نتیجه این استقبال گسترده و ناچاراً به تعویق افتادن زمان تحویل خودروها، شیائومی امروز اعلام کرده که ظرفیت تولید مدل‌های مختلف SU7 را حداقل 3 برابر خواهد کرد.
براساس جدیدترین گزارشات، این کمپانی چینی از تولیدکنندکان و تأمین‌کنندگان خود درخواست کرده تا ظرفیت تولید ماهانه را به عدد نجومی 10 هزار دستگاه در ماه برسانند! تمرکز ظرفیت تولید نیز بر مدل‌های پیشرفته‌تر این خودروی برقی خواهد بود.

برنامه تولید انبوه اولیه شیائومی بدین‌ترتیب بوده است: تولید 3 هزار دستگاه خودرو تا پایان ماه مارچ (ماه جاری) و افزایش ظرفیت تولید به 6 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 2024. با این وجود، صف کشیدن مشتریان برای خریداری کردن جدیدترین دستاورد شیائومی باعث شده که برنامه تولید اولیه این برند کاملاً بلااستفاده باشد.
شایان ذکر است که تمام مدل‌های خودروی برقی و هوشمند SU7 منحصراً در چین عرضه خواهند شد و شیائومی هنوز به عرضه جهانی نزدیک هم نشده است!

ورود موفقیت‌آمیز شیائومی به حوزه خودروهای برقی در بازار سهام هنگ‌کنگ قابل‌لمس بوده و سهام این کمپانی بیش از 15% رشد کرده است.

منبع: Gizmochina (12) – Cnevpost

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array