همانطور که در مقاله‌های پیشین خواندید، کار بانک سیلیکون ولی (SVB) به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی، به تعطیلی کشیده شده‌است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که سرمایه‌های برخی از استارتاپ‌ها در این بانک بلوکه شده و آن‌ها در پرداخت حقوق کارمندان خود ناموفق بوده‌اند.

به گزارش ایران‌دکونومی، استارتاپ Flow Health یکی از استارتاپ‌هایی است که به‌ دلیل سقوط بانک سیلیکون ولی با چنین مشکلی مواجه شده است. الکس مشکین، مدیرعامل این استارتاپ که برای پرداخت دستمزدها از یک استارتاپ دیگر به‌نام Rippling استفاده می‌کند، می‌گوید بلافاصله متوجه شده بود که مشکل پرداخت حقوق باید به‌خاطر تعطیلی این بانک رخ داده باشد.

به گزارش واشنگتن پست، کارمندان Flow Health صرفاً بخش کوچکی از هزاران نیروی احتمالی در استارتاپ‌ها هستند که احتمالاً تحت تأثیر نابودی بانک سیلیکون ولی قرار می‌گیرند. این بانک هم‌اکنون تحت کنترل دولت آمریکا قرار گرفته تا سرمایه‌ مشتریان به آن‌ها بازگردانده شود. البته لازم به ذکر است که بیمه تنها تا 250 هزار دلار از دارایی‌های هر فرد را پوشش می‌دهد.

 

 

سیلیکون‌ولی

بحران بانک سیلیکون ولی شرکت‌های بزرگ را هم دچار مشکل می‌کند

حالا بسیاری از استارتاپ‌ها نگران این هستند که به‌ دلیل تعطیلی این بانک مجبور به تعدیل نیرو شوند. کمپانی‌های بزرگی مثل Roku و Roblox هم به سرمایه‌گذاران خود اطلاع داده‌اند که صدها میلیون دلار پول نقد آن‌ها در SVB در معرض خطر است.
از سوی دیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، قرار‌ملاقات‌های خود را با استارتاپ‌ها لغو کرده‌اند، چون از تأثیر این اتفاقات بر جوّ کلی بازار نگران هستند.

گری تن، مدیرعامل Y Combinator، یکی از بزرگ‌ترین انکوباتورهای سیلیکون ولی می‌گوید که اگر عملیات نجات این بانک سریعاً آغاز نشود، پیامدهای سقوط آن می‌تواند برای بسیاری از استارتاپ‌ها و تمامی بازار فناوری سنگین باشد. او باور دارد که بحران پیش آمده برای بانک سیلیکون‌ولی می‌تواند استارتاپ‌ها را 10 سال یا بیشتر به عقب برگرداند.

شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC) اعلام کرده است که تا انتهای ماه دسامبر مجموع دارایی‌های بانک سیلیکون ولی در حدود 209 میلیارد و کل سپرده‌های آن 175.4 میلیارد دلار محاسبه شده‌است، اما در حال حاضر نمی‌دانیم که ترازنامه این شرکت واقعاً نشان‌دهنده چه اعدادی است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array