در بخش اول مقاله، سه مورد از مهمترین ترندهای حال حاضر در دیجیتال مارکتینگ را شرح دادیم. در ادامه مطلب، سه مورد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

 

4- ایونت‌های حضوری دوباره رونق گرفته‌اند

اگر نگاهی به عقب بیندازیم، خواهیم دید که اصلاً مسیر راحتی را نپیموده‌ایم. زیرا ایونت‌های حضوری در چندسال اخیر دائماً در حال کشمکش با فراز و فرودهای غیرقابل پیش‌بینی کرونا بوده‌اند.

خوشبختانه چشم‌انداز سال آینده دلپذیرتر است. در ارزیابی‌ای انجام شده توسط MarTech ، که بین 200 نفر داوطلب انجام شده، به این نتایج دست یافته‌اند: “تقریباً دو برابر تعداد شرکت‌کنندگانِ بدون تمایل، افرادی بودند که بسیار تمایل داشتند در نیمه اول سال 2023 در ایونت‌های حضوری شرکت کنند. برای نیمه دوم سال، این درصد حتی بالاتر رفته و حدود 80 نفر شدیداً تمایل خود را اعلام کردند و 40 نفر تمایل بسیاری داشتند. فقط 19 نفر از کل جمعیت هنوز هم اصلاً تمایلی به شرکت در رویدادهای حضوری نداشتند.”

 

5- گیمیفیکیشن  (بازی‌وار سازی)

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اضافه کردن قابلیت‌های تعاملی به وبسایت، راهی فوق العاده برای جذب مخاطب، ترغیب آنها به گشت و گذار در سایت و جمع کردن اطلاعات درباره جامعه هدف است.

استفاده از المان‌های بازی‌سازی به عنوان “گیمیفیکیشن” شناخته می‌شود، و این متد نمایانگر مسیری جدید در دیجیتال مارکتینگ است. با اینکه این ادعا بسیار ساده ‌سازی شده است، بسیاری از کمپانی‌ها هم اکنون در حال به کارگیری المان‌های طراحی بازی برای جذب مخاطب و افزایش تبلیغات کلامی و بازده مالی هستند.

با در نظر گرفتن این آمار که 80 درصد از صاحبان اسمارت فون‌ها با تلفن همراه خود بازی می‌کنند، دریافتن اینکه استفاده از المان‌های بازی‌سازی برای بالا بردن بازدهی مفید است، کار سختی نیست.

برای شناخته‌تر شدن برندتان، المان‌های بازی را به استراتژی تبلیغات خود اضافه کنید. موارد زیر مثال‌هایی از استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ هستند:

  • استفاده از گردونه شانس برای دریافت کد تخفیف (تخفیفات از 10% تا 50% بسته به میزان خرید آنها متغیر است)
  • پیدا کردن شیء خاص در تصویر برای برنده شدن در مسابقه
  • پیدا کردن صندوقچه گنج در هزارتو و دریافت جایزه

 

دیجیتال مارکتینگ

 

6- تولید پادکست

کمپانی دیجیتال مارکتینگ شما می‌تواند با تولید پادکست و به اشتراک گذاشتن داستان خود، از طریق پلتفرمی که می‌توان با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود به آن دسترسی داشت، از مزایای بسیاری بهره ببرد.

درست مانند هر نوع تولید محتوای دیگری، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید جامعه هدف و مخاطب شنونده شما چه کسی باشد. طول اپیزود پادکست بستگی به بحث مورد نظر و میزان مشارکت شنوندگان خواهد داشت. در نتیجه؛ شما باید با موضوعاتی که توجه مشتریانتان را جلب می‌کند، کار را آغاز کنید.

 

از اینجا به بعد چطور پیش برویم؟

بفرمایید؛ لیستی از مهم ترین ترندهایی که در سال 2023 باید از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

تنها راهی که می‌توانید از موفقیت و پیشرفت کمپانی خود در سال جاری مطمئن شوید، این است که از ترندهای روز آگاه باشید و در آنها شرکت کنید. و مهمتر از آن، بیاموزید چطور از این دستاوردها در جهت توسعه مشتریان ثابت خود بهره ببرید!.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: ایندره راویو – نایب رئیس CUJO AI

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array