دیجیتال مارکتینگ موفق، خود را با سلایق مشتریان و شرایط متغیر بازار وفق می‌دهد. به عنوان یک بازاریاب، این کار آسانی نیست. به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، موج ترندهای زودگذر و جدید در زمینه دیجیتال مارکتینگ، قطعاً کار را سخت‌تر هم خواهد کرد. علاوه بر این، الگوریتم‌های گوگل و فیسبوک سالانه چندین بار تغییر می‌کنند، که اگر با این تغییرات همسو نشوید، سئوی محتوای تولیدی شما ناکارآمد و بی‌ارزش خواهد شد.

برای حفظ مشتریان، سنجش بیزینس و پیشی گرفتن از رقبا، حتماً باید با پیشرفت‌های اخیر در صنعت دیجیتال مارکتینگ همسو باشید. در ادامه، 6 ترندی که پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده و فراتر از آن در زمینه دیجیتال مارکتینگ مؤثر خواهند بود را بررسی می‌کنیم.

 

1- ویدیوهای پخش زنده و محتوای ویدیویی کوتاه

محتوای ویدیویی، عاملی مؤثر در افزایش بازدید و بازدهی در هر نوعی از تبلیغات رسانه‌ای است. با این وجود، حتی ترندهای همیشگی در عرصه دیجیتال مارکتینگ نیز در برابر فرایند بازبینی و تکامل تسلیم هستند. همین موضوع درباره محتوای ویدیویی نیز صدق می‌کند.

بر اساس گزارش Conviva State of Streaming، میزان 23 درصد از زمان بازدید جهانی صرف تماشای ویدیوهای پخش زنده در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک می‌شود؛ درحالی که 77 درصد باقی‌مانده به محتوای بر حسب تقاضا اختصاص دارد. به نظر من این نتیجه ترس مردم از جا ماندن از محتواهای جدید در شبکه‌های اجتماعی است. این نوع به خصوص از محتوا آنها را درگیر می‌کند، درنتیجه همیشه بلافاصله و اولین نفر از اتفاقات مختلف خبردار خواهند شد.

ویدیوهای کوتاه اهمیت بیشتری در جلب توجه مخاطب برای محصولات و یا خدمات تبلیغ شده دارند. در نظر داشته باشید که مردم با ویدیوهایی که به شدت ادیت شده و کاملاً حرفه‌ای هستند میانه خوشی ندارند، زیرا نمی‌توانند با این نوع از محتوا ارتباط بگیرند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 2- توجه بیشتر به تجربه کاربری

مشتریان در سال 2023، بیش از هرچیزی به داشتن تجربه‌ای به یادماندنی اهمیت خواهند داد. با این حال، این به آن معنی نیست که کیفیت و مقرون به صرفه بودن خدمات شما دیگر مهم نیست. هردوی این موارد بر انتخاب، خرید و استفاده از محصولاتی که برایشان هزینه کرده‌ایم، اثرگذار هستند.

عملکرد معمول تکنولوژی در این زمینه، باعث تسهیل، ساده‌سازی و کاهش سردرگمی مشتریان بوده است. تیم‌های پشتیبانی آنلاینی را در نظر بگیرید که مشکلات مشتریان را حل می‌کنند، خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند و یا الگوریتم‌هایی پیشنهاد می‌کنند که به ما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. با اینکه این موارد هنوز هم در سال 2023 حائز اهمیت هستند، اما روند کار تغییر کرده و “مشارکت” و “تعامل”، زبانزد مردم در سال 2023 خواهد بود.

این نکته خصوصاً در تکنولوژی متاورس اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، با این تکنولوژی می‌توانیم در یک محیط کاملاً سه بعدی، با کمپانی‌ها و مشتریان تعامل داشته باشیم.

 

 3- برندها باید مسئولیت‌پذیر باشند

بدیهی است که مشتریان مدرن، اهمیت خاصی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اصول اخلاقی و صراحت گفتار قائل شوند.

بخش بزرگی از نسل امروزی، حامی برندهایی هستند که از مسائل اجتماعی روز حمایت کرده و درباره آنها اطلاع‌رسانی می‌کنند. میزان هزینه و خرج کردن مشتریان مستقیماً تحت تأثیر میزان تلاشی است که برندها در جهت حمایت از مسائل روز می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیزینس‌ها درحال تغییر استراتژی‌های خود و تأکید بر فعالیت‌های جامع، پیشنهادهای تبلیغاتی و تخفیف‌های ویژه، محصولات برند و مسائلی که  از آنها حمایت می‌کنند، هستند. با اینکه این روند ممکن است بلافاصله تأثیری بر افزایش فروش نداشته باشد، اما راهی مؤثر و دلسوزانه برای نشان دادن مسئولیت‌پذیری برند شماست.

 

در بخش بعدی مقاله، 3 ترند باقی مانده را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: ایندره راویو – نایب رئیس CUJO AI

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array