به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پس از سپری کردن یک آخر هفته نزولی متأثر از تنش‌های سیاسی خاورمیانه، قیمت ریپل (XRP) با ۲۴ درصد کاهش به زیر ۰.۴۹ دلار سقوط کرد. به دنبال این افت قیمت، حمایت ۱۵ ماهه ریپل شکسته شده و این ارز دیجیتال را در معرض ریزش بیشتر قرار داده است.

طی ۹ ماه گذشته، ریپل خط روندی خنثی را در پیش گرفته است که می‌تواند نشان‌دهنده بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان آن باشد. با افزایش ناگهانی فشار فروشی که روز ۱۳ آوریل (25 فروردین) همزمان با تشدید درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل اتفاق افتاد، قیمت ریپل (XRP) پایین‌تر از خط روند پایینی کانالی قرار گرفت که از ژانویه ۲۰۲۳ در جریان بوده است.

در صورت تداوم این روند نزولی این احتمال وجود دارد که ریپل حدود ۱۴.۵ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داده و بار دیگر حمایت چند ماهه خود در محدوده ۰.۴۱۹ دلار را تاچ کند. برخی از تحلیلگران معتقدند این ارز رمزپایه پتانسیل ریزش تا مرز ۰.۳۵ دلار یا حتی ۰.۳ دلار را نیز دارد.

نمودار روزانه نمودار ریپل

سناریوی افزایش قیمت ریپل

علیرغم شرایط بحرانی پیش‌آمده و تاثیرات منفی آن بر بازارهای مالی، فعالان بازار کریپتو همچنان امیدوارند رویداد چهارساله هاوینگ بیت کوین که قرار است کمتر از 4 روز دیگر اجرا شود، همانند دوره‌های قبل با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این بازار و رشد قیمت‌ها طی ماه‌های آتی همراه گردد. در چنین شرایطی ریپل نیز تحت تاثیر این تغییر روند قرار گرفته و بار دیگر در مسیر رشد و بهبود قرار خواهد گرفت.

با این حال در شرایط کنونی، نزولی شدن شیب منحنی میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) ۲۰ و ۵۰ روزه، بیانگر چیرگی فروشندگان بر بازار این دارایی و هدایت آن به سمت سطوح پایین‌تر است. البته قرارگیری شاخص مقاومت نسبی (RSI) روزانه بالاتر از منطقه اشباع فروش نشان می‌دهد که احتمالاً پیش از تشدید فشار نزولی، ممکن است شاهد یک رالی جزئی باشیم. انتظار می‌رود با افت قیمت به زیر منطقه حمایتی 15 ماهه، خریداران برای خرید در کف قیمت اقدام کرده و روند حرکت را تاحدودی تغییر بدهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array