به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شایعات جدید حاکی از آن هستند که آپدیت جدید سیستم‌عامل iOS 18 دارای یک دستیار هوش مصنوعی در مرورگر سافاری خواهد بود.

در طی این چند ماه اخیر اخبار زیادی مبنی بر این منتشر شده‌اند که سیستم‌عامل iOS 18 قرار است سرشار از قابلیت‌ها و امکانات هوش مصنوعی در سراسر سرویس‌های مختلف اپل باشد. حالا شایعه جدیدی ادعا می‌کند یکی از این قابلیت‌ها، “دستیار هوشمند جستجو در مرورگر سافاری” می‌باشد.

برای مثال، اپل قصد دارد دستیار صوتی Siri را نیز به قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود مجهز کرده و تجربه کاربری باکیفیت‌تری را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

iOS 18 آپدیت

آپدیت iOS 18 هوش مصنوعی را به کاربران آیفون هدیه خواهد داد

براساس پست جدیدی که نیکولاس آلوارِز (محقق اپلیکیشن و کارشناس کدنویسی) در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر کرده است؛ کمپانی اپل در حال حاضر در حال توسعه حداقل دو قابلیت جدید هوش مصنوعی برای به‌کارگیری در iOS 18 است:

  • دستیار هوشمند جستجو در مرورگر سافاری
  • جستجوی تصویری رمزگذاری شده

براساس گفته‌های آلوارِز، هردوی این قابلیت‌ها از زیرساخت‌های پیشرفته Private Relay استفاده می‌کنند تا داده‌ها را به اپل بفرستند. او پیش‌بینی می‌کند که این راهکار در واقع یک فرایند امنیتی است تا از افشا شدن آدرس IP کاربران جلوگیری شود. شایان ذکر است که زیرساخت iCloud Private Relay در حال حاضر فقط در دسترس کاربران سرویس اشتراکی iCloud+ می‌باشد.

البته کمپانی اپل همین حالا هم قابلیت‌های مختلفی را برای جستجوی تصویری از طریق اپلیکیشن Photos و برنامه Spotlight در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنوز کاملاً مشخص نیست که “جستجوی تصویری رمزگذاری شده” مدل ارتقایافته همین قابلیت‌های فعلی باشد و یا یک قابلیت کاملاً جدید در جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل iOS 18.

از این موضوع که بگذریم، مورد قابل‌توجه در این شایعه “دستیار هوشمند جستجو در مرورگر سافاری” می‌باشد. با بررسی خود این اسم به‌نظر می‌رسد با قابلیتی روبرو باشیم که مرورگر سافاری را به امکانات هوش مصنوعی اختصاصی اپل تجهیز خواهد کرد.
در طی این چند ماه دیگر کمپانی از نمونه‌های مشابه این قابلیت رونمایی کرده بوند. برای مثال، مرورگر Edge کمپانی مایکروسافت دارای قابلیت‌های داخلی دستیار هوشمند Copilot می‌باشد.

براساس گزارشات اخیر خبرگزاری بلومبرگ، اپل قصد دارد برای جبران عقب‌ماندگی خود در رقابت حوزه هوش مصنوعی با یک کمپانی بزرگ دیگر مانند گوگل همکاری کند. هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً Gemini قدرت قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را تأمین خواهد کرد یا خیر. اما در هرصورت آپدیت‌های بیشتر درباره پروژه‌های هوش مصنوعی اپل و سیستم‌عامل iOS 18 در کنفرانس توسعه WWDC 2024 اعلام خواهند شد.

در آستانه برگزاری این رویداد سالانه اپل در حال پیش بردن پروژه‌های بسیاری به‌صورت موازی می‌باشد. این کمپانی اخیراً از مدل هوش مصنوعی MM1 رونمایی کرده و براساس شایعات قصد دارد پس از لغو شدن پروژه خودروی هوشمند Apple Car، وارد حوزه رباتیک شده و یک ربات هوشمند خانگی بسازد.
همچنین این غول تکنولوژی برای عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود به کشور چین احتمالاً با شرکت Baidu همکاری خواهد کرد و در این مسیر با شرکت Shutterstock یک همکاری چندین میلیون دلاری امضا کرده تا برای آموزش مدل‌های خود از آرشیو تصویری غنی این کمپانی بهره بگیرد.

منبع: 9to5Mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array