به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سولانا برای رفع مشکلات مربوط به ازدحام همیشگی شبکه، از یک به‌روزرسانی‌ در نسخه اصلی شبکه بتا رونمایی کرده است. سولانا روز 15 آوریل (27 فروردین) در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (X) نسخه 1.17.31 از شبکه اصلی خود را معرفی کرد. اعتبارسنج‌های Mainnet Beta نیز باید برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در شبکه با این نسخه به‌روزرسانی شوند.

این نسخه، پایدار بوده و برای استفاده در Mainnet Beta مناسب است؛ به علاوه اینکه پیشرفت‌هایی برای کاهش ازدحام مداوم در شبکه سولانا با خود به همراه دارد.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، یکی از بنیانگذاران سولانا، در مورد آخرین نسخه منتشر شده اظهار داشت: «دوره انتظار برای انتشار عمده، در حدود 30 نسخه پچ است».

سولانا

اصلی‌ترین تغییرات در به‌روزرسانی اخیر سولانا

طبق اعلام تیم توسعه‌دهندگان، در به‌روزرسانی جدید ویژگی‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • نمایش پکیج‌های استیک‌شده در مقابل پکیج‌های استیک‌نشده ارسالی به داخل یا خارج شبکه
  • استفاده از smallvec برای جمع‌آوری chunkها
  • فیلتر فوروارد BankingStage
  • تثبیت حداقل استریم‌ها در هر 100 میلی ثانیه برای گره‌های استیک‌شده
  • کلاینت استیک‌شده پیش فرض در LocalCluster

شرکت توسعه‌دهنده متمرکز بر سولانای Anza، نسخه 1.18.11 را نیز برای devnet مستقر کرده است. این به‌روزرسانی مشکلات تراکم مکرر در زنجیره سولانا را برطرف می‌کند. به گفته Anza مشخص شده است که نگرانی اصلی در مورد ازدحام شبکه ناشی از اجرای QUIC و رفتار کلاینت اعتبارسنجی Agave بوده است.

بازیابی قیمت رمزارز SOL و سایر توکن‌های اکوسیستم سولانا

پس از اصلاح عمیق 35 درصدی که قیمت توکن SOL را تا مرز 116 دلار پایین آورد، رشد 15٪ ناشی از انتشار این خبر باعث شد ارزش این دارایی دیجیتال از کف روزانه 133.79 دلار به بالاترین سطح در محدوده 156 دلار برسد. البته حجم معاملات سولانا همچنان پایین است که می‌تواند نشان دهنده خرید احتمالی از سوی نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ باشد.

نمودار روزانه سولانا

علاوه بر این، سود باز در معاملات آتی سولانا نیز طی چند ساعت گذشته بیش از 6 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده خرید گسترده معامله‌گران در بازار مشتقه است. طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، کل سود باز قراردادهای آتی SOL در صرافی‌ها تا حدود 2.14 میلیارد دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این، پلتفرم تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای LookonChain گزارش داده است که نهنگ‌ها همزمان با بهبود اندک در بازار ارزهای دیجیتال، نزدیک به ۳ میلیون دلار رمزارز SOL را برای خرید میم کوین‌های MEW و SLERF از بایننس خارج کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array