به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اگر دلار ضعیف باقی بماند، موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو در مورد تورم ممکن است به طور غیرمستقیم از نقره حمایت کند.

سرمایه گذاران در حال حاضر بر تحرکات خاورمیانه متمرکز هستند. عدم قطعیت در مورد تشدید درگیری در این منطقه نقش اساسی در افزایش اخیر قیمت نقره ایفا کرده است. هر گونه نشانه دیگری از درگیری می‌تواند این روند را تشدید کند، زیرا نقره به طور سنتی در زمان افزایش نوسانات بازار و ریسک ژئوپلیتیکی صعودی می‌شود.

تاثیر دلار آمریکا بر قیمت نقره

تضعیف دلار آمریکا همچنان عامل موثری بر عملکرد صعودی نقره است. از آنجایی که دلار تقریباً 0.50 درصد از ارزش خود را دست داد و با قیمت 105.85 دلار معامله می‌شود؛ کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می‌شوند، مانند نقره، برای سرمایه گذاران بین المللی قابل دسترس‌تر شده و در نتیجه تقاضا افزایش می‌یابد.

تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو بر قیمت نقره

با نگاهی به آینده، سیاست‌های پولی فدرال رزرو در شکل‌دهی روند قیمت دلار آمریکا و نقره بسیار مهم خواهد بود. اگرچه فدرال رزرو برای مبارزه با تورم موضع تندروانه‌ای را حفظ کرده که حاکی از تشدید بالقوه سیاست های پولی است، هر نشانه ای از تورم بالا و طولانی مدت یا افزایش تاخیری نرخ بهره می‌تواند قدرت دلار آمریکا را کاهش دهد.

اظهارات اخیر «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، حاکی از حرکت آهسته به سمت تورم هدف است، به این معنی که نرخ‌های بهره بالا ممکن است بیش از حد انتظار باقی بمانند، که می‌تواند ترجیح سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن مانند فلزات گرانبها، علی‌رغم تقویت کلی دلار، تغییر دهد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل قیمت نقره 30 فروردین

قیمت نقره امروز 30 فروردین با افزایش 0.86 درصدی به 28.48 دلار رسیده است. این فلز بالاتر از نقطه پیوت خود در 28.16 دلار معامله می شود که نشان دهنده چشم انداز مثبت وصعودی بازار است. سطوح مقاومت در 29.57 دلار و پس از آن 30.51 دلار و 31.48 دلار شناسایی شده است. از جنبه نزولی، حمایت‌های اصلی در سطوح 27.32 دلار، 26.28 دلار و 25.37 دلار قرار دارد.

شاخص‌های تکنیکال سناریوی صعودی را تقویت می‌کنند. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 28.02 دلار و متحرک نمایی 200 روزه در 26.08 دلار هر دو نشان دهنده قدرت اساسی صعودی هستند. کانال صعودی فعلی که حول سطح 28.50 دلار حمایت می‌شود، به نفع خریداران است، اما افت زیر نقطه پیوت در 28.16 دلار می‌تواند روند را به شدت معکوس سازد و احتمالاً حرکت بعدی به سوی کانال 27.35 دلار خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array