به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله گران طلا در حال کاهش موقعیت‌های خرید هستند زیرا بازار در انتظار آمار مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) است. این در حالیست که بازار نفت خام با عدم اطمینان در مورد اقدامات فدرال رزرو و بهبود کند اقتصاد چین دست و پنجه نرم می‌کند.

بازار طلا

پس از انتشار آمار بخش غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه (7 آوریل، 18 فروردین) که احتمال رکود قریب الوقوع را کاهش داد، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش و دلار اندکی تقویت شد، از سوی دیگر طلا امروز کاهش یافت.

طلا

از اینجا به بعد، اگر طلا بخواهد راه خود را از دلار و نرخ بهره جدا کرده و روند صعودی خود را ادامه دهد، باید تعهدات فدرال رزرو برای کاهش تورم و برگرداندن آن به میزان هدف 2 درصدی را نادیده بگیرد؛ این کاریست که بازار طلا یکبار دیگر اوایل امسال انجام داد.اگر اقتصاد ایالات متحده همچنان تحت تأثیر شوک رکود تورمی قرار گیرد، هزینه بازگرداندن تورم به 2 درصد ممکن است بسیار بالا باشد. اما در حال حاضر این موضوع چندان اهمیتی ندارد. در شرایط تورم بالا، اگر بانک مرکزی تمرکز بیشتری روی رشد اقتصادی داشته باشد، طلا تمایل به افزایش دارد و اگر بانک مرکزی در درجه اول بر مبارزه با تورم تمرکز کند، فلز زرد کاهش می‌یابد.

بنابراین، آمار تورم هفته پیش رو (CPI) برای تعیین اقدامات فدرال رزرو در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)مربوط به ماه می بسیار مهم است، و با توجه به اینکه همچنان تورم چسبنده است، معامله گران بازار طلا با افزایش بازدهی ایالات متحده پس از انتشار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP)، از موقعیت‌های خرید عقب نشینی کرده و نظاره گر بازار شده اند.

علی رغم گزارش هایی مبنی بر حمایت بانک مرکزی چین (PBoC) از افزایش خزانه طلا در ماه گذشته، صرافی های شانگهای از ژوئیه گذشته کمترین انگیزه ای برای واردات شمش طلا نداشته اند؛ به طوری که میزان واردات کمتر از نصف میزان تاریخی آن بوده و منعکس کننده تقاضای داخلی ضعیف در طلای گران قیمت است. به این ترتیب می توان گفت که تقاضای فیزیکی طلا از شرق به غرب حرکت کرده است.

نفت

از آنجایی که ما در حال وارد شدن به مرحله اوج عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو هستیم، و سرمایه‌گذاران در حال بحث در مورد این هستند که آیا انقباض ناشی از سیاست‌های مالی برای کاهش تورم کافی است یا اینکه ممکن است برای حل بحران به سمت سیاست‌های سخت حرکت کنیم.  بنابراین عدم اطمینان در مورد حرکت‌های بعدی فدرال رزرو می تواند تا حدودی روند بازارها را دستخوش تغییر نماید.  در جلسه معاملاتی امروز بازارهای نفت ، سیاست‌های اوپک واقعاً نوسانات را کاهش داده است، زیرا گاوها در انتظار افزایش تقاضای فصلی نشسته‌اند و بازار را به سمت کاهش عرضه و کمبود سوق می‌دهند.

آنچه مسلم است، بازار نفت کمک زیادی از بهبود اقتصادی چین دریافت نمی‌کند، زیرا این یک روند طولانی بوده و نتیجه آن کوتاه مدت نیست. علاوه بر این، چین در حال حاضر ذخایر نفت زیادی دارد، در حالی که واردات آسیایی در سه ماهه اول ثابت بوده است.

خلاصه

طلا پس از گزارش مشاغل بخش غیر کشاورزی (NFP) کاهش یافت.

تورم بالا بر طلا تاثیر بوده است.

عدم اطمینان در مورد سیاست‌های  فدرال رزرو بر بازار نفت تأثیر می گذارد

روند کند بهبود رشد اقتصادی چین بر بازار نفت تأثیر گذار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array