به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در بحبوحه کاهش ریسک‌های ژئوپلیتیکی و دلار قوی به 2295.65 دلار کاهش یافت. نرخ های بهره ایالات متحده همچنان بالاست و جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می دهد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت آسیا با کاهش روبرو شده و به سیر نزولی خود نسبت به روز گذشته (3 اردیبهشت) را ادامه داد. این کاهش نشان دهنده عقب نشینی قابل توجهی از بالاترین قیمت ثبت شده در آوریل 2024 و محدوده 2430 دلار در هر اونس است که نشان دهنده کاهش قابل توجه تنش در بازار است.

تاثیر تنش‌زدایی ژئوپلیتیکی بر قیمت طلا

تحولات اخیر حاکی از کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین ایران و رژیم صهیونیستی است که خطر فوری تشدید تنش را کاهش می‌دهد. این تغییر منجر به کاهش تقاضای طلا به عنوان یک پناهگاه امن در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیکی شده است.

تأثیر سیاست پولی فدرال رزرو بر بازار فلزات گرانبها

تقویت دلار آمریکا و پیش بینی افزایش مداوم نرخ‌های بهره آمریکا فشار بیشتری بر قیمت فلز گرانبها وارد کرده است. موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو در پاسخ به نگرانی‌های جاری تورم احتمالاً باعث حفظ نرخ‌های بهره بالا می‌شود که به طور سنتی جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد.

تحلیل و بررسی تکنیکال طلا

تحلیل قیمت طلا در بازار جهانی 4 اردیبهشت

امروز طلا روند نزولی را تجربه کرد و در 2295.65 دلار معامله شد. این فلز گرانبها به زیر سطح پیوت خود یعنی 2324.85 دلار رسید و در حال حاضر در زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 2355.14 دلار قرار دارد که نشان دهنده یک روند نزولی است.

سطوح مقاومت کلیدی در 2359.42 دلار، 2403.98 دلار و 2431.98 دلار تعیین شده است که ممکن است هرگونه حرکت بالقوه صعودی را محدود کند. برعکس، حمایت‌ها در 2264.53 دلار، 2210.30 دلار و 2156.07 دلار ایجاد می‌شوند که در صورت ادامه کاهش، مناطق تثبیت احتمالی هستند.

در پایان، چشم انداز تکنیکال طلا در زیر نقطه پیوت در 2324.85 دلار نزولی باقی می‌ماند. حرکت بالاتر از این آستانه می تواند احساسات بازار را به سمت سوگیری صعودی تغییر دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array