به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با افزایش تنش‌های سیاسی میان ایران و اسرائیل و تاثیرات منفی آن بر قیمت بیت کوین، سولانا (SOL) نیز در کنار بسیاری از دارایی‌های دیجیتال دیگر امروز ریزش شدید قیمت و سود باز را تجربه می‌کند. علیرغم کاهش چشمگیر سود باز (OI) سولانا در کنار قیمت، بسیاری از معامله‌گران همچنان خوش‌بین هستند و این شرایط را یک “فرصت خوب” برای خرید می‌دانند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین گلس (CoinGlass) قیمت سولانا (SOL) اکنون با بیش از 6 درصد کاهش روزانه، به محدوده 142 دلار و 35 سنت رسیده است. در همین حال، روز گذشته سود باز در بازارهای آپشن سولانا (SOL)، به مرز 1.62 میلیارد دلار رسید که تقریباً 21 درصد کمتر از روز گذشته است. شاخص OI ارزش کل قراردادهای آتی معوق یا تسویه نشده سولانا در سراسر صرافی‌های رمزارزی را اندازه‌گیری می‌کند.

سود باز معاملات آتی سولانا
سود باز معاملات آتی سولانا در ابتدای این ماه به اوج سالانه خود رسید. منبع: CoinGlass

افزایش سود باز سولانا و لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ

کاهش ناگهانی قیمت سولانا، باعث شد بالغ بر 36.55 میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید سولانا نقد شود. این شرایط به طور بالقوه همه کسانی به افزایش قیمت ناشی از هاوینگ بیت کوین امیدوار بودند را ناامید کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شبکه سولانا بار دیگر با موجی از مشکلات فنی دست و پنجه نرم می‌کند. روز 9 آوریل (21 فروردین) گزارش شد که ازدحام متناوب در بلاکچین سولانا، چندین پروژه رمزنگاری را مجبور کرده است زمان راه‌اندازی خود را به تعویق بیاندازند. کاربران بلاکچین سولانا نیز مشکلات فزاینده‌ای در مورد ازدحام شبکه و خطاهای تراکنش طی چند هفته گزارش کردند.

اما در مقابل برخی از فعالان بازار این ریزش ناگهانی را فرصتی عالی برای ورود به بازار و خرید رمزارزهایی می‌دانند که برای رشدی انفجاری آماده می‌شوند.

برای مثال، معامله‌گر برجسته بازار که با نام GCR Classic شناخته می‌شود پس از بیش از یک سال سکوت خود را شکست و به 273500 دنبال کننده خود در ایکس توصیه کرد که اکنون “فرصتی خوب برای ورود به بازار توکن‌های قابل اعتماد” است.

این روند نزولی تا کجا ادامه دارد؟

شماری از فعالان بازار کریپتو معتقدند این ریزش ناگهانی قیمت واکنشی طبیعی به رویدادهای سیاسی بوده و بازار ظرف مدت کوتاهی دوباره احیا می‌شود. برای نمونه، Kyle Chasse به دنبال کنندگان خود گفته است که “احتمالاً تا روز دوشنبه شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی آلتکوین‌ها خواهیم بود.”

اگرچه شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای گلسنود (Glassnode) معتقد است ممکن است اینطور نباشد. تحلیلگران گلسنود ضمن اشاره به فازهای اصلاح قبلی گفته‌اند اصلاحات قیمت بیت کوین اغلب از 25٪ بیشتر بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array