به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام در جریان رویداد Token2049 این هفته که در دبی برگزار شد، گفت قرار است تلگرام استیکرها و ایموجی‌های خود را توکنیزه کرده و آنها را به توکن‌های غیرمثلی (NFT) در بستر بلاکچین TON تبدیل کند.

دوروف ضمن تاکید بر پتانسیل NFTهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی گفت:

«ما به NFTهایی اعتقاد داریم که عمیقاً با فرهنگ انسانی، تعامل انسانی و ارتباطات ما درهم‌آمیخته‌اند. NFTهایی که می‌توانند ده‌ها میلیارد بار دیده شوند و از پتانسیل بالایی برای وایرال شدن برخوردار هستند. به همین دلیل قدم بعدی که قرار است در تلگرام برداریم، توکنیزه کردن استیکرهای آن است.»

مدیرعامل تلگرام در دبی
منبع: اُپن نتورک (TON)

«استیکرها بسیار محبوب هستند. هر ماه در تلگرام بیش از 700 میلیارد بار استیکر به اشتراک گذاشته می‌شود. تعداد بازدید استیکرها باورنکردنی است. ما معتقدیم که ایموجی‌ها می‌توانند یک NFT نیز باشند.»

سابقه فعالیت تلگرام در فضای بلاکچین

پس از توکن‌سازی موفق نام‌های کاربری و شماره‌های ناشناس، که به کاربران اجازه می‌داد تا ۹۵ درصد از درآمد فروش را مطالبه کنند، اکنون تلگرام تمرکز خود را به روی استیکرها و ایموجی‌ها معطوف کرده است. به گفته بنیانگذار تلگرام، این بازار درون پلتفرمی، 350 میلیون دلار فروش داشته است و همین امر، مشوقی برای توکنیزه کردن سایر عناصر این پلتفرم بوده است.

بلاکچین TON به ویژه با اقدام اخیر خود مبنی بر ادغام USDT و XAUT Tether در بستر بلاکچین تون، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این توسعه راه‌های جدیدی را برای پرداخت‌های همتا به همتا و برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه بلاکچین TON باز می‌کند که به طور بالقوه به نفع پایگاه کاربری گسترده تلگرام با بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، است.

دوروف در ادامه صحبت‌های خود ادعا کرد که بلاکچین تون (TON) بسیار مقیاس‌پذیر است و می‌تواند میلیون‌ها و حتی صدها میلیون تراکنش را مدیریت کند. این باعث می‌شود که برای هدف بزرگ تلگرام بسیار مناسب باشد.

با توکن‌سازی استیکرها و ایموجی‌ها، تلگرام نه تنها قابلیت‌های بلاکچین خود را گسترش می‌دهد، بلکه در عرضه شکل جدیدی از NFTها پیش قدم می‌شود که می‌تواند به بخش مهمی از ارتباطات آنلاین تبدیل شود.

بد نیست بدانید که شبکه تون (TON) در ابتدا توسط تلگرام توسعه داده شد، اما در پی نبرد قانونی بعدی این پلتفرم با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این برنامه پیام‌رسان تلاش‌های توسعه خود در این زمینه را در ماه می 2020 کنار گذاشت. سپس گروه کوچکی از توسعه دهندگان، مدیریت منبع باز پروژه را به عهده گرفتند که منجر به تأسیس بنیاد تون در همان سال شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  cryptobriefing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array