به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از عرضه موفقیت‌آمیز قابلیت تولید تصاویر دیجیتال با کمک هوش مصنوعی، شرکت OpenAI از ابزاری رونمایی کرده است که می‌تواند صدای دیگران را بازسازی کند. این استارت‌آپ روز جمعه اعلام کرد که گروه کوچکی از کسب‌وکارها در حال آزمایش سیستم جدیدی به نام Voice Engine هستند که می‌تواند از کلیپ‌های 15 ثانیه‌ای، صدای یک فرد را به طور مصنوعی بازسازی کند.

این ابزار هوش مصنوعی قادر است با کمک یک قطعه ضبط شده از صدای شما، پاراگراف متنی مورد نظرتان را  به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، چینی یا چندین زبان دیگر بازسازی کند.

خطرات بالقوه هوش مصنوعی Voice Engine

شرکت OpenAI اعلام کرده است که فعلاً این فناوری را به طور گسترده منتشر نمی‌کند، زیرا هنوز خطرات بالقوه آن به طور کامل شناسایی نشده است. برای مثال ممکن است افراد سودجو با تقلید صدای افراد مشهور، اطلاعات نادرستی را در رسانه‌های اجتماعی پخش کنند. عمده نگرانی شرکت خطر آن در شکستن سد امنیتی تأیید کننده‌های صوتی برای دسترسی به حساب‌های بانکی آنلاین و سایر برنامه‌های شخصی است.

هوش مصنوعی تقلید صدا

برای حل این مشکل، این شرکت در حال بررسی راه‌هایی برای واترمارک کردن صداهای مصنوعی یا اضافه کردن گزینه‌های کنترلی است که افراد را از استفاده از این فناوری با صدای سیاستمداران یا دیگر چهره‌های برجسته باز می‌دارد.

از آن سو، انتشار این فناوری نوین مبتنی بر هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از آن برای تولید کتاب‌های صوتی، آپلود اطلاعات صوتی برای ربات‌های گفتگوی آنلاین یا حتی ساخت دی‌جی‌های خودکار ایستگاه‌های رادیویی استفاده کنند.

طبق گفته OpenAI، این شرکت از اواخر سال 2022 کار بر روی Voice Engine را آغاز کرده و این فناوری اکنون در API تبدیل متن به صدا و قابلیت Read Aloud چت‌بات ChatGPT موجود است و تنها حدود ۱۰ توسعه‌دهنده به آن دسترسی دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: nytimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array