به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در روز دوشنبه 27 فروردین تثبیت و نزدیک به رکورد خود در روز گذشته قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران هنوز بر درگیری‌های خاورمیانه متمرکز هستند؛ این موضوع تقاضای طلا را به عنوان یک دارایی امن افزایش داده است.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن به خاطر ترکیبی از عوامل همچون تنش‌های ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری (2024) افزایش یافته است. با توجه به توانایی فلز گرانبها برای افزایش قیمت تحت تاثیر فاکتورهای متنوع اقتصادی و خبری در 2024، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 70 است که می‌تواند نشان دهنده یک عقب نشینی احتمالی باشد. حمایت اصلی بازار فلز زرد در حال حاضر سطح 2200 دلار است که در صورت عدم وجود کاتالیزورهای خبری همچون تنش در خاورمیانه و ابهامات اقتصادی، ممکن است قیمت تا این سطح عقب نشینی نماید که در این صورت خریداران مجددا وارد بازار خواهند شد. شایان ذکر است که میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) درست زیر سطح حیاتی 2200 دلار قرار دارد.

علی رغم آمارهای اقتصادی آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، «سوزان کالینز» از اعضای فدرال رزرو اذعان داشت که چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی (2024) اتفاق خواهد افتاد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array