به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، هفته‌ گذشته به دلیل ترس از گسترش تنش در نوار غزه افزایش یافتند؛ به طوری که نفت خام برنت 7.5 درصد افزایش یافت که بالاترین رشد هفتگی از فوریه 2023 بود.

در حال حاضر امید به کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین تلاش این کشور برای جلوگیری از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس باعث کاهش قیمت نفت شده است. هر بشکه نفت برنت در کانال 90 دلار و 80 سنت مورد معامله قرا گرفته و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز در رنج قیمتی 86 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

آمریکا از 2019 صادرات نفت ونزوئلا را که یکی از اعضای اوپک است تحریم کرده بود تا دولت این کشور را به دنبال انتخابات 2018 مجازات کرده باشد. دولت ونزوئلا و گروه مخالف این کشور مذاکرات خود را که مدت‌هاست به تعلیق درآمده، روز گذشته (25 مهر) از سر گرفتند. نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا این اقدام را به نفع انتخابات آتی در 2024 می‌داند که می‌تواند تحریم‌های آمریکا را هم کاهش دهد.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

بازار نفت خام برنت نشان داده است که با هر کاهشی به خوبی حمایت شده و خریداران زیادی آماده ورود به بازار در زمان اصلاح قیمتی هستند. در نهایت به نظر می‌رسد که احساسات بازار صعودی و در تایم فریم بلند مدت هدف اصلی برنت سطح 95 دلار است. با این اوصاف، اگر بخواهیم به زیر متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) برسیم، فکر می‌کنم متحرک نمایی 200 روزه نیز وارد بازی می‌شود.

در حال حاضر هیچ توجیهی برای کاهش و یا شکل گیری یک روند نزولی وجود ندارد، اگرچه این لزوماً به معنی شروع یک روند صعودی نیست. این بازار نوسانات زیادی را پیش رو دارد که فرصت‌های زیادی برای معامله‌گران کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند، اما از دیدگاه بلندمدت، روند کاملاً مشخص است که آن هم بی‌تردید یک روند صعودی است.

برای معامله در این بازار، رشد اقتصاد جهانی را زیر نظر داشته باشید، البته تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز تأثیر زیادی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array