به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد پخش یک سریال اختصاصی درباره استارتاپ‌های نویدبخش نواحی جنوب آسیا در هند را دارد.

به گفته منابع آگاه و ناشناس، سریال تولید شده توسط سرویس استریم Prime Video چهارشنبه هفته جاری منتشر خواهد شد و گویا این سریال ماه‌هاست که در دست ساخت و تولید قرار دارد.
براساس شنیده‌ها، مقامات دولتی و سرمایه‌گذاران بسیاری در روند ایجاد این پروژه مشارکت داشته‌اند.

این سریال به نمایش نوآوری و خلاقیت موجود در شهرهای کوچک هند اختصاص خواهد داشت و به استارتاپ‌های واجد شرایط کمک مالی نیز ارائه خواهد داد. این کمک‌هزینه‌های مالی از بودجه 250 میلیون دلاری آمازون به این استارتاپ‌ها اهدا خواهد شد.

نمایندگان کمپانی آمازون در این چند ماه اخیر با تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و مؤسسات خدمات مالی در تماس بوده‌اند و همچنین بسیاری از ستاره‌های بالیوود نیز در این پروسه مشارکت داشته‌اند.

هند

گسترش همکاری آمازون و هند

آمازون فعلاً در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است، اما اقدام این کمپانی در ادامه همکاری‌های پیشین آن با کشور هند است. براساس توافقی میان کمپانی آمازون و کشور هند در ماه آپریل، این شرکت با استریم و پخش محتواهای بومی هند از طریق سرویس Amazon Prime موافقت کرده است.

درحالی‌که استارتاپ‌های هندی روزبه‌روز بیشتر اوج می‌گیرند، اتفاقی دیگر نیز به‌صورت موازی و همزمان درحال افتادن است: موج تولید و ساخت برنامه‌هایی درباره صنعت کارآفرینی. ترکیبی از استعدادهای جوان و علاقه‌مند به تکنولوژی و همکاری مقامات دولتی منجر به شکوفایی استارتاپ‌ها در جنوب آسیا شده است.

درحال حاضر سریال‌ها و محتواهای بسیاری مانند Physics Wallah،TVF Pitchers، Shark Tank و غیره در پلتفرم‌های مختلف به روایت قصه استارتاپ‌ها اختصاص دارند. ساخت این پروژه‌های اختصاصی باعث خلق یک رابطه همزیستی میان نوآوری در زندگی واقعی و روایت سینمایی آن شده است.

براساس این گزارش، سریال اختصاصی کمپانی آمازون از فردا، چهارشنبه در سرویس Prime Video پخش خواهد شد.

فارغ از بحث سرگرمی (حتی اگر در حوزه استارتاپ‌ها باشد!)، کمپانی آمازون علاقه بسیاری به سرمایه‌گذاری بیشتر در هند نشان داده است. چندی پیش اندی جسی، مدیرعامل آمازون با نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی به هدف افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این کشور دیدار کرد. این کمپانی قصد دارد تا سال 2030 جمعاً حدود 26 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده و سرویس خدمات ابری خود (AWS) را در این ناحیه گسترش دهد.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array