به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد تا 7 سال آینده، سرمایه‌گذاری خود را در کشور هند حداقل دوبرابر کند.

مدیرعامل آمازون پس از دیدار با نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی در هفته جاری درباره این تصمیم خود اطلاع‌رسانی کرده است. این غول صنعت تجارت الکترونیک، درست مانند اقدامات اخیر دیگر شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ و به‌نام آمریکایی، قصد افزایش فعالیت خود را در بازار ناحیه آسیای جنوبی دارد.

این گروه تجاری پیش از این و تا این لحظه حدود 11 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا به گفته مدیرعامل آمازون، اندی جسی، تا سال 2030 حدود 15 میلیارد دیگر نیز در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بر اساس بیانیه روز جمعه جسی، بیشتر مبلغ این سرمایه‌گذاری به گسترش و توسعه خدمات ابری آمازون (AWS – Amazon Web Services) اختصاص خواهد یافت.
آمازون ماه گذشته اعلام کرده بود که برنامه دارد تا سال 2030 حدود 12.7 میلیارد دلار در بخش بیزینس خدمات ابری خود در نواحی آسیای جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

آمازون

اندی جسی با انتشار توییتی در اکانت توییتر خود نوشت:
“جلسه کاری سازنده‌ای با نخست‌وزیر هندوستان، آقای نارندرا مودی داشتم. ما درباره تعهد آمازون به سرمایه‌گذاری جمعاً مبلغ 26 میلیارد دلار در هند تا سال 2030 صحبت کردیم.
ما قصد داریم با همکاری با یکدیگر، از استارتاپ‌های نوپا حمایت کرده، شغل‌های جدید ایجاد کنیم و امکان صادرات را به‌وجود آوریم. همچنین با قدرت‌بخشی به افراد و کسب‌وکارهای کوچک، آنها را برای رقابت در سطح جهانی آماده نماییم.”

سرمایه‌گذاری آمازون و دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی در هند

کشور هند یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین بازارها برای آمازون به‌حساب می‌آید، حتی با درنظر گرفتن اینکه این مجموعه در چند فصل مالی گذشته چندین کسب‌وکار خود را در این کشور تعطیل کرده است. مجموعه والمارت، رقیب آمازون نیز در سال جاری حدود 2.5 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل کمپانی گوگل، سوندار پیچای نیز در روز جمعه اعلام کرده بود که گوگل قصد بازگشایی یک مؤسسه جهانی فین‌تک در شهر گیفت ایالت گوجارات را دارد.

سفر مودی، نخست‌وزیر هند به آمریکا باعث نهایی‌شدن چندین قرارداد و تعهد کاری مهم شده است. کارخانه آمریکایی تولید کارت‌های حافظه و تراشه Micron اعلام کرد که قصد سرمایه‌گذاری 825 میلیون دلاری در این کشور را دارد. همچنین کمپانی Applied Materials نیز گفت که در طی بازه زمانی 4 سال آینده، حدود 400 میلیون دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده و یک مرکز مهندسی جدید را نیز در این کشور تأسیس خواهد کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array