به گزارش ایران دکونومی، هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت در محل پارک فناوری پردیس و با حضور مدیران شتابدهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی برگزار گردید. یکی از پنل‌های این رویداد به بحث فرصت‌های مستتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه‌های صنعتی بزرگ پرداخت. اعضای پنل عبارت بودند از «سولماز صادق نیا» مدیرعامل گلرنگ ونچرز، «طاها رضوی» هم بنیانگذار و مدیرکل استارتاپ شب، دکتر «میلاد صدرخانلو» رییس مرکز توسعه و تجارت پارک فناوری پردیس.

در ابتدای پنل «صدرخانلو» به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اشاره نموده و گفت: «سرمایه‌گذاری حوزه فناوری یا همان تکنولوژی اینوستمنت (technology investment) ارزش‌های خاص خود و در عین حال پیچیدگی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد.»

اما چه شد که گروه صنعتی «گلرنگ» تصمیم گرفت در حوزه فناوری خطرپذیر سرمایه‌گذاری کند؟

خانم «صادق نیا» در پاسخ به این سوال با اشاره به این نکته که بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر «گلرنگ» همان «گلرنگ ونچرز» است، گفت: «ورود گروه صنعتی گلرنگ به فضاهای نوآورانه جدید نیست و در طی سالها این گروه به حیطه صنایع گوناگونی پرداخته که از آن جمله می‌توان به صنایع مادر، فینتک، کشاورزی و… اشاره نمود.»

وی در ادامه افزود: «فلسفه وجودی گلرنگ ونچرز که کمی بیش از یک سال از فعالیت آن می‌گذرد، 3 حوزه است. اول مسئولیت سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه گلرنگ اتفاق می‌افتد. دوم توسعه اکوسیستم نوآوری در اکوسیستم داخلی شرکت و سوم تعامل با اکوسیستم نوآوری بیرونی.»

سرمایه گذاری «گلرنگ» در استارتاپ «شب»

در ادامه بحث «طاها رضوی» در رابطه با استارتاپ «شب» گفت: « این استارتاپ از سال 1395 در زمینه اقامتگاه شخصی فعال است و تا به حال میزبان بیش از 2 میلیون نفر بوده است. «شب» در طی سال‌ها توانسته به کلیه پرسنل گلرنگ خدمات حرفه‌ای ارائه دهد و در نهایت نیز از سوی گلرنگ جذب سرمایه نموده است.»

چالش‌های سرمایه‌پذیری

«رضوی» در پاسخ به این سوال گفت: «20 درصد از سهام استارتاپ شب به گلرنگ واگذار شده است. زمانی که افزایش سرمایه صورت می‌گیرد، درست است که درصد سهم پایین می‌آید ولی هم‌زمان تعداد سهم بالا می‌رود. دارایی قبل از سرمایه‌پذیری به همان نسبت افزایش پیدا کرده و خط توسعه رشد می‌یابد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array