به گزارش ایران دکونومی، نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» ظاهر شد. در الکامپ امسال بیش از ۴۵۰ شرکت مشارکت و حضور دارند که از این تعداد ۵۰ شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند و نوین‌ترین برنامه‌ها، خدمات و تولیدات خود را ارائه کردند.

در نمایشگاه امسال حضور استارتاپ ها، شرکت‌های نوآور و خلاق و دانش بنیان بسیار پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته است، به طوری که از تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، حدود ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ هستند.

در بیست وششمین دوره الکامپ، از محصولات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رونمایی شد.

این نمایشگاه با هدف معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی، توسعه تجارت الکترونیک، فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه خارجی برای شرکت‌های دانش بنیان و یا استارتاپ‌های داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری و محصولات تجارت الکترونیک در زندگی روزمره، فراهم شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک و کامپیوتر و ارتباطات و جذب بازارهای منطقه برگزار شد.

این نمایشگاه در هشت بخش اصلی؛ الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار شد.

رسانه ایران دکونومی، در این نمایشگاه، استودیویی مستقر در غرفه پارک فناوری پردیس داشت و گفتگوهایی با فعالین این حوزه داشته که می‌توانید در ادامه آنها را مشاهده کنید:

آنچه در روز اول گذشت…

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

فهرست محتوا

گفتگو با آرمان صفایی، مدیرعامل تریبون

آرمان صفایی، در گفتگو با ایران دکونومی تشریح کرد: سال ۱۴۰۱ برنامه‌های توسعه داشتیم، اما سال تبلیغاتی خوبی حتی برای تبلیغات محیطی نبود؛ به خصوص نیمه دوم سال. بودجه‌های تبلیغاتی معمولاً در نیمه دوم سال بودجه دارند، اما عملاً نیمه دوم را نداشتیم. البته ما اسفندماه توانستیم به روند خود برگردیم. سئو خیلی زودتر و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی از همه دیرتر به روند خود برگشت. روابط عمومی‌ها تبلیغات کم ریسک‌تر را شروع کردند.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی

مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی در گفتگو با ایران دکونومی اظهار داشت: الکامپ امسال بعد از چهار سال با استقبال خوبی مواجه شده است و چیزی که در نمایشگاه دیدم، نوآوری امسال در حوزه سخت افزاری نیز فعالانه وارد شده و سرمایه‌گذاران نیز تمایلشان به سمت سخت‌افزارهاست، چرا که درگیر مشکلات و پیچیدگی‌های حاکمیتی نمی‌شود.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با شیوا زمانی، مدیرمارکتینگ گجت نیوز

شیوا زمانی در خصوص نقش رسانه‌ها در حوزه آی‌تی توضیح داد: من فکر می‌کنم رسانه‌ها در بحران اینترنت بزرگترین رسالت ژورنالیستی خود را انجام دادند و از کسب‌وکارهای این حوزه حمایت کردند. چه در نمایشگاه‌ها و چه به صورت مجزا در اکوسیستم استارتاپی کشور.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با کاوه گودرزی، مدیرعامل مرکز نوآوری جهش

بحران فضای کار اشتراکی، بحرانی است که با پاندمی کرونا و محدودیت‌های اینترنت به اکوسیستم استارتاپی کشور اضافه شد. کاوه گودرزی، مدیرعامل جهش و عضو انجمن فضاهای کار اشتراکی توضیح داد: چالش دائمی که در فضاهای کار اشتراکی وجود دارد هزینه‌های دلاری آن است و درآمد این فضاها از حدی بیشتر نخواهد شد. به همین خاطر فضای کار اشتراکی که هزینه و درآمد خود را سر به سر کند، موفق در نظر گرفته می‌شود.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با مهرشاد تیموری، مدیرعامل استارتاپ سلامت دیجیتال بقراط

مهرشاد تیموری در خصوص حضور سلامت دیجیتال در نمایشگاه الکامپ به ایران دکونومی گفت: انتظار استقبال بیشتری را بعد از چهار سال داشتم، با وجود اتفاقاتی که سال گذشته تجربه کردیم افراد نسبت به بازار آی‌تی سرد شدند. وی در مورد چشم‌انداز سلامت دیجیتال توضیح داد: مسیر رو به رشدی را طی می‌کنیم و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با امید صادقی، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ الوملک

استارتاپ الوملک که کار خود را از اصفهان شروع کرده و از هاب اصفهان نیز جذب سرمایه داشته، در حوزه ملک و املاک فعالیت دارد و خدماتش را در حوزه کاهش ریسک معاملات و نظارت بر مشاوران ارائه می‌دهد. امید صادقی، ببنیان‌گذار این استارتاپ در گفتگو با ایران دکونومی گفت: در کشور ضعف دیتا داریم و این را در بازار مسکن نیز می‌بینیم. سعی داریم بازار خود را در تهران نیز گسترش دهیم.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با آرش برجی‌خانی، مدیرعامل هلثیو

مدیرعامل هلثیو در گفتگو با ایران دکونومی گفت: به دلیل اینکه سلامت دیجیتال، ترکیب آی‌تی و سلامت است، امسال با دید تمرکز بر تخصص و استفاده از پتانسیل، سعی می‌کنیم سرمایه‌گذاری مشترک (کواینوست) به همراه دیگر سرمایه‌گذاران تخصصی داشته باشیم.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

آنچه در روز دوم گذشت…

گفتگو با مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پارک‌های فناوری پردیس

مهدی عظیمیان، در گفتگو با ایران دکونومی، در خصوص اهداف حضور پارک در الکامپ گفت: پارک از ابتدای فعالیت خود، سعی کرده تا در زیست بوم نوآوری کشور نقش آفرینی کند. ۱۲ دوره هم نمایشگاه اینوتکس را برگزار کرد که به یک رویداد مهم این حوزه تبدیل شد. پارک تصمیم گرفت امسال با هدف اینکه بخش‌هایی مثل مرکز نوآوری و شتابدهی را درگیر این برنامه‌ها کند، در نمایشگاه حضور یافت.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با دکتر محمد ربیعی، منتور و مشاور تخصصی پارک‌های علم و فناوری

دکتر ربیعی در خصوص نمایشگاه الکامپ گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این نمایشگاه وجود دارد، بحث اقتصاد دیجیتال و آینده اقتصاد دیجیتال است. پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها که ذی‌النفعان اکوسیستم هستند، اغلب به آینده توجهی ندارند. نکته و شرط ماندگاری در بازار توجه به اقتصاد دیجیتال و وضعیت آن در آینده است.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با حمید حاجی علیزاده، متخصص و مدرس شبکه و زیرساخت

حمید حاجی زاده در گفتگو با ایران دکونومی گفت: من الکامپ را نسبت به چهار سال پیش خیلی متفاوت دیدم. تنوع شرکت‌ها و خدمات آن‌ها بسیار گسترده شدند. نکته جالبی که دیدم حضور فعال صرافی‌های ارز دیجیتال است.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

آنچه در روز سوم گذشت…

گفتگو با مجتبی جباری‌پور، معاون پارک فناوری پردیس

مجتبی جباری‌پور در گفتگو با ایران دکونومی گفت: پارک در نظر دارد که به عنوان بزرگترین پارک فناوری کشور، برای توسعه شرکت‌ها در ابعاد مختلف زیرساخت لازم را فراهم کرده و از آن‌ها حمایت کند.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با صالح خالقی، دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران

دبیر شبکه فن‌بازارملی ایران در خصوص اهداف حضور فن‌بازار در الکامپ به رسانه ایران دکونومی گفت: ما دو هدف داریم. تا حدود زیادی بازیگران این بازار در حوزه الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند و بعد کارگزاران نیز در این نمایشگاه هستند که می‌توانیم ارتباطات خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با میثم رجبی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رادین

میثم رجبی، در گفتگو با ایران دکونومی و در خصوص تیم‌های جذاب سخت‌افزاری برای سرمایه‌گذاران گفت: جذابیت این سخت‌افزار برای سرمایه‌گذاران، اندازه بازار و چشم‌اندازی است که کسب‌وکار دارد و از نظر ریسک خیلی تفاوتی وجود ندارد.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با دکتر علیرضا رضائی، کارگزار فن‌بازار استان البرز

دکتر رضائی هدف خود را از حضور در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ بیان کرد: ما در فن بازار سه هدف اصلی را دنبال می‌کنیم و به واسطه همان اهداف در نمایشگاه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنیم. یکی از این اهداف شناسایی محصولاتی است که رشد خوبی دارند و آن‌ها را به بازارهای مختلف معرفی می‌کنیم.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با سیما صادقی، کارگزار فن‌بازار استان سمنان

سیما صادقی نیز اهداف شرکت در نمایشگاه را بدین صورت بیان کرد: ما در بحث توسعه بازار و سرمایه‌گذاری کار می‌کنیم. نمایشگاه الکامپ فرصت بسیار خوبی را برایمان فراهم کرد تا با شرکت‌هایی ارتباط بگیریم که توانمندی دارند، های‌تک هستند و قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با دکتر شهرزاد شمیرانی، متخصص توسعه منابع انسانی

دکتر شمیرانی، وضعیت منابع انسانی در شرکت‌های تکنولوژی‌محور را اینگونه بیان کرد: در الکامپ، نزدیکی توسعه منابع انسانی به تکنولوژی دیده می‌شود. نسل جوان، نسل پویا و علاقه‌مند به دنیای دیجیتال است و با شناسایی آنها، نیازها و چالش‌های آنها می‌توان از آنها نیروهای کارآمدی ساخت.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

آنچه در روز چهارم گذشت…

گفتگو با رضا شیرازی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

رضا شیرازی، بنیان‌گذار و مدیرعامل وب۲۴ و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در گفتگو با ایران دکونومی گفت: یکی از اهداف انجمن ساختن شبکه بین کسب‌وکارهای مجازی است تا بتوانند در کسب‌وکارها و چالش‌ها به همدیگر کمک کنند و در کنار یکدیگر باشند.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

گفتگو با شیما شریفی، مدیرعامل شرکت منظم

شیما شریفی در گفتگو با رسانه ایران دکونومی، در خصوص چالش‌هایی که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در سال گذشته با آن مواجه شدند گفت: قراردادهای ما بسته شده بود، اما هیچکاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، هم شرایط کسب و کار را درک می‌کردیم و هم کاری از دست ما برنمی‌آمد.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array