به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک با انتشار پست جدیدی در پلتفرم X نوشت که سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در یک گوشی عادی سامسونگ به 17 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
مدیرعامل استارتاپ هوافضای SpaceX امیدوار است بتواند در آینده نزدیک شرایطی را فراهم کند که تمام کاربران از سراسر جهان بدون نیاز به تجهیزات خاصی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شده و از خدمات آن استفاده کنند.

ماهواره‌های اختصاصی سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct To Cell با هدف از بین بردن موانع و حذف محدودیت‌ها توسعه داده شده‌اند. کاربران می‌توانند به کمک گستره عظیم خدمات سرویس ماهواره‌های ارتباطی استارلینک، از هر جایی از دنیا با هر کسی در ارتباط باشند.

سرعت دانلود استارلینک

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک همچنان در اوج

به‌نظر می‌رسد استارتاپ SpaceX به تاریخ‌سازی و رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد؛ اما این بار خبری از موشک‌ها و فضاپیماها نیست. در جدیدترین پست ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل این کمپانی مشخص شده که یک گوشی اندرویدی عادی سامسونگ در هنگام اتصال به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌تواند به سرعت دانلود چشمگیر 17 مگابیت بر ثانیه دست یابد!

ماسک هفته گذشته مدعی شده بود که توانسته برای اولین بار به کمک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پستی در پلتفرم X منتشر کند. همچنین مدتی قبل اولین پیام متنی کوتاه نیز به کمک سرویس Direct to Cell و از طریق شبکه مخابراتی T-Mobile ارسال شده بود.

براساس پست جدید او، هیچ تغییراتی در امکانات و عملکرد این گوشی اندرویدی سامسونگ صورت نگرفته است و اتصال مستقیم و بدون هیچ تجهیزات خاصی به استارلینک این سرعت دانلود بالا را به ارمغان آورده است.
ماسک همچنین تصویری از این آزمایش منتشر کرده که کمی بالاتر قابل مشاهده است.

این سرعت دانلود بالا دستاورد بسیار بزرگی برای سرویس Direct to Cell به‌حساب می‌آید. در این نوع ارتباطی جدید خبری از پایانه‌های زمینی نیست و اتصال مستقیم گوشی‌های عادی (که در وهله اول برای ارتباط با اینترنت ماهواره‌ای ساخته نشده بودند!) با ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین اتفاق می‌افتد.

تقریباً 2 ماه پیش حدود 6 ماهواره اختصاصی سرویس Direct to Cell به جوّ زمین پرتاب شده بودند و ماسک مدتی پیش خبر داد آزمایشات این سرویس با موفقیت به پایان رسیده‌اند. استارتاپ SpaceX قصد دارد در سال جاری (2024) سرویس ارسال پیام‌های متنی را به گوشی‌های عادی ارائه دهد و در سال 2025 این خدمات به اینترنت ماهواره‌ای مستقیم  (دسترسی صوتی، داده و وبگردی) گسترش خواهد یافت. استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار یا تهیه سخت‌افزاری خاصی ندارد.

منبع: Interesting Engineering

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array