به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت قصد دارد در ادامه همکاری استراتژیک خود با استارتاپ OpenAI، جدیدترین ابزار هوش مصنوعی این مجموعه یعنی Sora را به لیست خدمات دستیار هوشمند Copilot خود اضافه کند.

میخائل پاراخین، مدیرعامل بخش تبلیغات و خدمات وب کمپانی مایکروسافت امروز با انتشار یک پست جدید در پلتفرم X (توییتر سابق) درباره این مسئله صحبت کرده است. به گفته او، خدمات هوش مصنوعی Sora استارتاپ سم آلتمن درنهایت با امکانات دستیار هوشمند Copilot ادغام خواهد شد؛ اما این پروسه کمی زمان‌بر خواهد بود.
پاراخین این موضوع را در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درباره تجهیز دستیار مایکروسافت به ابزار Sora اطلاع‌رسانی کرده بود.

هوش مصنوعی مایکروسافت

ادغام خدمات Copilot و Sora در آینده‌ای نزدیک

ابزار هوش مصنوعی زایای Sora که به‌تازگی توسط کمپانی OpenAI رونمایی و معرفی شده است؛ در واقع یک مدل زبانی بزرگ است که قادر است دستورات متنی ساده کاربران را (با تمام جزئیات و ویژگی‌های مدنظر آنها) به یک فایل ویدیویی 60 ثانیه‌ای بسیار باکیفیت و جذاب تبدیل کند. ویدیوهای ابزار Sora در حال حاضر بی‌صدا هستند اما یک شرکت هوش مصنوعی به‌نام ElevenLabs از این فرصت استفاده کرده و ابزار صوتی جدیدی را به کاربران ارائه داده است.
به ادعای این شرکت، کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزار جانبی و تنها به وسیله دستورات متنی، به ویدیوهای یک دقیقه‌ای تولید شده توسط هوش مصنوعی Sora افکت‌های صوتی اضافه کرده و این محتواها را باورپذیرتر کنند.

تجهیز دستیار هوشمند Copilot مایکروسافت به امکانات Sora تازه‌وارد؛ درنهایت منجر به ایجاد یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند و خلاقانه خواهد شد. وسیله‌ای استثنایی‌ که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با بهره‌گیری از نهایت پتانسیل این دو ابزار حرفه‌ای، به تولید محتواهایی منحصربه‌فرد و واقع‌گرا بپردازند.

به گفته استارتاپ OpenAI، ابزار هوش مصنوعی Sora به گونه‌ای آموزش دیده که با استفاده از یک شبکه ویژه، محتواهای ویدیویی را به ساده‌ترین شکل ممکن خلق کند. این شبکه ویژه ویدیوهای معمولی را به‌عنوان “نقطه شروع” خود برگزیده و آنها را کوچکتر و بهینه‌تر خواهد کرد. در واقع Sora این محتواهای ویدیویی را در “مهم‌ترین بخش‌های آن” خلاصه می‌کند.
سپس Sora با درک کردن و یادگیری از این ویدیوهای ساده و خلاصه‌شده؛ فایل جدید و باکیفیتی براساس دستور متنی اولیه کاربران ایجاد خواهد کرد.

با وجود این خبر خوش، به‌نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت همچنان در حال آماده‌سازی و توسعه زیرساخت‌های فنی تجهیز دستیار Copilot به ابزار Sora می‌باشد. با توجه به اینکه این ابزار هوش مصنوعی زایا همین چند روز پیش در دسترس عموم قرار گرفته است؛ احتمالاً هنوز تا ادغام این دو ابزار فاصله داریم.
با توجه به اینکه پست جدید پاراخین در X بیان‌کننده یک بازه زمانی دقیق برای این اتفاق نیست؛ همکاری آینده مایکروسافت و OpenAI ممکن است چند ماهی زمان‌بر باشد. البته پاسخ او به این کاربر قطعاً به این معنی است که مایکروسافت برای تجهیز Copilot به خدمات Sora تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و قطعاً این پروژه را در آینده نزدیک عملی خواهد کرد.

از آنجایی‌که کمپانی مایکروسافت سرمایه‌گذار اصلی و شریک تجاری OpenAI است؛ معمولاً تجهیز ابزارها و خدمات این شرکت بزرگ به تکنولوژی استارتاپ هوش مصنوعی سم آلتمن با فاصله کمی اتفاق می‌افتد. در نتیجه، تعجبی ندارد که مایکروسافت خواهان تجهیز دستیار Copilot به این ابزار تازه‌وارد و قدرتمند است. این غول تکنولوژی اخیراً زمان و تمرکز بسیاری را بر بهبود عملکرد و گسترش امکانات دستیار هوش مصنوعی Copilot اختصاص داده است.
این دستیار هوشمند نه‌تنها به‌تازگی بازطراحی شده؛ بلکه مایکروسافت از اشتراک پولی و ماهانه آن به‌نام Copilot Pro با امکانات ویژه نیز رونمایی کرده است.

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array