به گزارش ایران‌دکونومی، تصاویر جدید لو رفته از آیفون 16 کمپانی اپل نشان‌دهنده این هستند که چینش عمودی دوربین‌های این گوشی هوشمند به‌شدت یادآور پرچمدار جدید سامسونگ، گوشی S24 می‌باشد.

به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته پس از سه نسل چینش مورب لنز دوربین‌های آیفون خود، سری به گذشته بزند و با الهام از مدل آیفون 12، چیدمان دوربین‌های آیفون 16 را به‌صورت عمودی دربیاورد.

هدف از چینش عمودی دوربین‌های آیفون 16 چیست؟

براساس پست جدید یک منبع آگاه در پلتفرم X (توییتر سابق)، احتمال دارد کمپانی اپل ماژول دوربین‌های مدل پایه آیفون 16 را مجدداً به‌صورت عمودی طراحی کند. علاوه‌بر طراحی آیفون 12، به باور بسیاری از کاربران این تصاویر شباهت بسیاری به چینش دوربین گوشی‌های سامسونگ، خصوصاً پرچمدار جدید این برند گوشی Galaxy S24 دارد.

در حال حاضر در گوشی‌های آیفون 15 مدل پایه و مدل پلاس، جدیدترین گوشی‌های برند اپل که سال گذشته (2023) معرفی و رونمایی شده بودند؛ چیدمان دوربین‌ها به‌صورت مورب و سه‌تایی می‌باشد.

به اعتقاد کارشناسان این حوزه، پیش‌بینی می‌شود دلیل اصلی تغییر چیدمان دوربین آیفون 16، بهره‌گیری از قابلیت فیلمبرداری فضایی (Spatial) و استفاده از این محتوا در هدست Vision Pro می‌باشد.
با توجه به اینکه این هدست موردانتظار بالاخره چند هفته پیش به بازار عرضه شد؛ کمپانی اپل قصد دارد با تجهیز محصولات خود به چنین قابلیت‌هایی، کاربران را به استفاده از ویژگی‌های خاص Vision Pro ترغیب کند.

در اتفاقی شگفت‌انگیز و غافلگیرکننده، بسیاری از خریداران و مشتریان هدست Vision Pro از خرید این محصول موردانتظار پشیمان شده و قصد پس دادن آن را به فروشگاه‌های اپل‌استور دارند. به باور برخی از کاربران، امکانات محدود، ضعف طراحی و خصوصاً وزن سنگین این هدست اصلاً توجیه‌کننده قیمت 3500 دلاری آن نمی‌باشد!

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array