به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی هوش مصنوعی Anthropic با انتشار پست جدیدی در پلتفرم X اعلام کرد که جدیدترین آپدیت چت‌بات Claude با عنوان “Claude 2.1” منتشر شده است.

درحالی‌که کمپانی OpenAI درحال رفع و رجوع آسیب‌های به‌وجود آمده از اخراج غیرمنتظره سم آلتمن، تعویض سه مدیرعامل در عرض سه روز، دخالت مایکروسافت در این ماجرا و درنهایت بازگشت آلتمن به‌عنوان مدیرعامل است؛ کمپانی رقیب آن Anthropic نسخه بهبودیافته‌ای از چت‌بات هوش مصنوعی خود را به کاربران ارائه داده است.

Claude

افزایش دوبرابری قدرت پردازش Claude

استارتاپ Anthropic که تحت حمایت مالی گوگل و آمازون قرار دارد، توسط دو تن از مهندسین سابق کمپانی OpenAI تأسیس شده است. داریو و دنیلا آمودِی به دلیل بروز اختلافاتی در زمینه چارچوب‌های امنیتی و تسلط بیش از حد مایکروسافت در پروژه‌ها، این کمپانی را ترک کرده و استارتاپ خودشان را پایه‌گذاری کردند.

جالب اینجاست که هیئت‌مدیره کمپانی OpenAI در میانه آشوب به‌وجود آمده پس از اخراج آلتمن، با داریو آمودِی تماس گرفته و از او خواسته بودند که مسئولیت مدیرعاملی این کمپانی را نیز بپذیرد! همچنین آنها پیشنهاد ادغام استارتاپ Anthropic با OpenAI را نیز مطرح کرده بودند که هردوی این پیشنهادها به جدیت توسط آمودِی رد شد.

حالا Anthropic به‌ اندازه‌ای پیشرفت کرده که با موفقیت از جدیدترین آپدیت چت‌بات هوش مصنوعی خود، Claude 2.1 رونمایی کند. این آپدیت جدید توانایی پردازش تا بیش از 200 هزار توکن در لحظه را دارد. این حجم عظیم از توکن تقریباً معادل 500 صفحه متن و یا 1500 کلمه است.

با توسعه این ویژگی کاربردی، امکان تجزیه‌وتحلیل کامل پایگاه کد، آنالیز گزارش‌های مالی طولانی، پردازش مقالات تحقیقات و سایر اسناد پیچیده در هوش مصنوعی Claude 2.1 فراهم خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که این قابلیت جدید تنها در اختیار کاربران اشتراکی Pro قرار خواهد گرفت.

به گفته این کمپانی، درصد خطا و یا دروغگویی چت‌بات Claude حالا نصف گذشته است و همچنین امکان انجام عملیات‌هایی مانند جستجو در سطح وب و یا استفاده از ابزارهای کاربردی مانند ماشین‌حساب نیز میسر شده است. همچنین مهارت و قابلیت خلاصه‌سازی و پردازش و فهم اسناد طولانی و پیچیده توسط Claude پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. در آزمایش‌های صورت‌گرفته توسط این استارتاپ، پاسخ‌های نادرست این مدل بهبودیافته حدود 30% نسبت به گذشته کمتر بوده و نتیجه‌گیری‌های نهایی و نادرست آن درباره اسناد 3 تا 4 برابر کاهش یافته است.

افزایش تعداد توکن‌های قابل پردازش توسط چت‌بات Claude حالا دو برابر گذشته شده است و این 200 هزار توکن قطعاً بسیار بیشتر از 32 هزار توکن ارائه‌شده در نسخه اشتراکی و گران‌قیمت مدل زبانی GPT-4 استفاده شده در ChatGPT هستند!
استارتاپ Anthropic ادعا کرده که چنین دستاوردی “برای اولین بار در تاریخ این صنعت اتفاق افتاده” و میزان کارایی و عملکرد Claude را به‌طرز چشمگیری افزایش داده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید Claude که آن را در رقابت شدیدتری با ChatGPT قرار می‌دهد، امکان اتصال به رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی یا API است. همچنین این چت‌بات هم‌اکنون از دستورالعمل‌های سفارشی و مداوم نیز پشتیبانی می‌کند و یک پنجره آزمایشی جدید برای امتحان‌کردن درخواست‌ها نیز به لیست خدمات آن اضافه شده است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array