به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد مبلغ هنگفت 4 میلیارد دلار را در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic سرمایه‌گذاری کند.
کمپانی Anthropic با این سرمایه‌گذاری عظیم وارد رقابت شدیدتری با رقبای سرشناس خود از جمله مایکروسافت، متا، گوگل، انویدیا و البته OpenAI خواهد شد. برخی از کارشناسان حوزه تکنولوژی باور دارند استارتاپ Anthropic ممکن است ارمغان‌آورنده دستاوردهای فوق‌العاده‌ای در این زمینه باشد.

Anthropic

همکاری استراتژیک آمازون و Anthropic

گروه تجاری آمازون اعلام کرد که در وهله اول حدود 1.25 میلیارد دلار را در سهام این استارتاپ سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این استارتاپ درست مانند چت‌بات Bard کمپانی گوگل و چت‌بات مشهور ChatGPT (با حمایت مالی مایکروسافت)، ارائه‌دهنده چت‌بات هوش مصنوعی متن‌محور است. به‌عنوان بخشی از این قرارداد، آمازون می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری خود را تا 4 میلیارد دلار افزایش دهد.

براساس گزارشات چند ماه گذشته، استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic که کمپانی گوگل نیز یکی دیگر از سرمایه‌گذاران آن است؛ قصد دارد تا 2 سال آینده بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. این کمپانی در اوایل ماه میلادی جاری توانسته بود با موفقیت از اولین برنامه اشتراکی چت‌بات Claude 2 برای کاربران رونمایی کند.

همچنین این کمپانی قصد ساخت و توسعه یک مدل زبانی پیشرو و بسیار پیشرفته‌تر به‌نام “Claude-Next” را نیز دارد. براساس گزارشات، این مدل حدود 10 برابر قدرتمندتر از هوش مصنوعی‌های امروزی خواهد بود.
اما به گفته کمپانی Anthropic، این پروژه نیازمند حداقل 1 میلیارد دلار بودجه در طی 18 ماه آینده خواهد بود. شایان ذکر است که کمپانی مایکروسافت در طی سال‌های اخیر بیش از 11 میلیارد دلار در کمپانی موفق OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.

هوش مصنوعی

استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic قصد دارد با همکاری استراتژیک خود با گروه تجاری عظیم آمازون، سرمایه و بودجه موردنیاز خود را برای تحکیم زیرساخت‌ها و قدرت دادن به روند توسعه پروژه‌های فعلی و پیش‌رو تأمین کند. همچنین ایجاد مدل‌های زبانی کاربردی و فروش آنها به مشتریان سازمانی در فضای ذخیره‌سازی ابری، یکی دیگر از اهداف آینده این استارتاپ است.

به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه این قرارداد، استارتاپ Anthropic دسترسی نامحدودی به فضای ذخیره‌سازی ابری اختصاصی آمازون به‌نام AWS (Amazon Web Services) خواهد داشت. این فضای انبوه برای وظایفی از جمله تحقیقات امن و توسعه مدل‌های زبانی در آینده بسیار ضروری خواهد بود.

اندی جسی، مدیرعامل آمارون با انتشار بیانیه‌ای گفت این کمپانی باور دارد با همکاری با استارتاپ Anthropic قادر است در زمینه “بهبود تجربه کاربری کاربران در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت” به‌شدت اثرگذار باشد.

تا این لحظه، کمپانی هوش مصنوعی Anthropic توانسته مبلغ 2.7 میلیارد دلار را با حمایت مالی سرمایه‌گذارانی از جمله Spark Capital، Salesforce، Sound Ventures، Menlo Ventures و Zoom به‌دست آورد.
در ماه می سال جاری میلادی، پس از جذب سرمایه‌ای 450 میلیون دلاری، ارزش این کمپانی حدود 5 میلیارد دلار تخمین زده شده بود. در بیانیه جدید آمازون به ارزش‌گذاری جدید این استارتاپ اشاره‌ای نشده است.

این همکاری جدید به آمازون اجازه می‌دهد تا در حوزه همیشه در حال پیشرفت هوش مصنوعی خودی نشان دهد. آمازون اخیراً تمرکز ویژه‌ای بر به‌کارگیری این تکنولوژی در سیستم دستگاه‌های هوشمند خود داشته است و علاوه بر دستیار صوتی Alexa، بسیاری از خدمات این کمپانی به هوش مصنوعی مجهز شده‌اند.

استارتاپ Anthropic ادعا کرده که قصد دارد تعهد “طولانی‌مدتی” به تأمین نیازهای کاربران فضای ابری AWS و فراهم کردن نسل‌های آینده هوش مصنوعی برای آنان داشته باشد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array