به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) درحال طی کردن روند آزمایشی مربوط به معرفی برنامه‌های سرویس اشتراکی خود می‌باشد.

براساس اخبار منتشر شده اخیر، ایلان ماسک اعلام کرده بود که قصد دارد به‌زودی دسترسی به همه خدمات X را پولی کند. حالا گزارشات جدید روزنامه Bloomberg این اخبار را تأیید کرده و سخنان اخیر مدیرعامل این پلتفرم، لیندا یاکارینو را بازتاب داده است.

تفکیک برنامه اشتراکی X Premium به سه اشتراک مجزا

یاکارینو در جلسه روز پنج‌شنبه به سهامداران و بانکداران اعلام کرده است که پلتفرم X قصد دارد سرویس اشتراکی X Premium (با قیمت 7.99 دلار) را به سه برنامه اشتراکی مجزا تفکیک کند: برنامه اشتراکی Basic، برنامه اشتراکی Standard و برنامه اشتراکی Plus. هرکدام از این برنامه‌های اشتراکی قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.
پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم افت سطح درآمد از آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در این پلتفرم (به لطف روی کار آمدن ایلان ماسک و تصمیمات جنجالیِ او!)، احتمالاً معرفی این برنامه‌های اشتراکی جدید درآمد کمپانی X را افزایش دهد.

X Premium

البته هنوز مشخص نیست که این برنامه‌های اشتراکی در شبکه اجتماعی X دقیقاً چه‌زمانی به‌صورت عمومی عرضه شوند. اما یکی از کاربران با هندل @aaronp613، با تجزیه و تحلیل کدنویسی این اپلیکیشن متوجه نکات ریزی در این باره شده است.
براساس یافته‌های این شخص، برنامه‌های اشتراکی “Premium Basic”، “Premium Standard” و “Premium Plus” به‌ترتیب دارای نمایش تبلیغات به‌صورت کامل، نمایش بخشی از تبلیغات و عدم نمایش تبلیغات خواهند بود.

این جزئیات به این معنا هستند که برنامه اشتراکی فعلیِ X با نام X Premium به برنامه اشتراکی میانی (متوسط/استاندارد) تبدیل خواهد شد. زیرا این اشتراک به کاربران این اجازه را می‌دهد که نمایش نیمی از آگهی‌های تبلیغاتی دیجیتال را حذف کنند. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا تمام مشترکین این سه برنامه اشتراکی تیک آبی احراز هویت را دریافت خواهند کرد یا خیر. برخی اعتقاد دارند که ممکن است این ویژگی “اختصاصی‌تر” باشد و ایلان ماسک برنامه‌های دیگری برای آن داشته باشد.

تبلیغات توییتر

کاهش درآمد X از بخش تبلیغات

روزنامه The Financial Times مدتی پیش گزارش داده بود که مدیرعامل X، لیندا یاکارینو قصد دارد با هفت بانک سرمایه‌گذار در این شبکه اجتماعی ملاقات کند. این هفت بانک از پروسه تصاحب کمپانی توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته حمایت مالی کرده بودند.


در زمان روی‌ کار آمدن ماسک، تغییرات و تصمیمات خارج از عرف او باعث کناره‌گیری بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و متوقف شدن فعالیت بسیاری از برندهای بزرگ شده بود. براساس گزارش این هفته رویترز، درآمد کمپانی X از بخش تبلیغات از زمان روی کار آمدن ایلان ماسک به‌عنوان مالک جدید، ماه به ماه کاهش یافته است و نسبت به سال گذشته 60% افت داشته است! همچنین آنالیزهای وبسایت آماری Sensor Tower نشان می‌دهند که پس از نهایی شدن ری‌برند، میزان کاربران فعال هفتگی این پلتفرم نسبت به گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است.

در ماه ژوئن سال جاری، لیندا یاکارینو از سمت شغلی خود به‌عنوان رئیس بخش تبلیغات و همکاری با دیگر برندها در کمپانی NBCUniversal کناره‌گیری کرد و به‌عنوان مدیرعامل جدید به توییتر پیوست. پس از ری‌برند توییتر به X، یاکارینو اعلام کرده بود که تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط تبلیغاتی در این پلتفرم خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد که این “تلاش‌ها” هنوز کاملاً به ثمر ننشسته‌اند.
گزارش اخیر Bloomberg همچنین به این نکته اشاره کرده که یاکارینو به بانکداران اطمینان‌خاطر داده که آژانس‌های تبلیغاتی مایل به فعالیت مجدد در X هستند؛ اما با بودجه و ریسک کمتر.

هنوز مشخص نیست که صحبت‌های اخیر یاکارینو درباره معرفی سه برنامه اشتراکی در X تا چه حد با سخنان ماسک درباره پولی کردن همه خدمات X مطابقت داشته باشد. ماسک بیان کرده بود “دریافت مبلغی ناچیز از همه کاربران تنها راه موجود برای مبارزه و حذف ارتش انبوهی از ربات‌های مخرب” است.

البته این اولین باری نیست که سخنان مدیرعامل و مالک این پلتفرم با یکدیگر در تناقض هستند. ماسک در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که کاربران X روزانه انبوهی از پست (چیزی در حدود 100 تا 200 میلیون محتوا) را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند. این آمار فارغ از تعداد ری‌پست (ری‌توییت) محتوای دیگر کاربران است. اما در رویداد برگزار شده چند روز پیش، یاکارینو عقیده دیگری داشت. او در این جلسه ادعا کرده که روزانه بیش از 500 میلیون پست در این پلتفرم منتشر می‌شود.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array