به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، براساس پست جدید مدیرعامل شبکه اجتماعی X، این پلتفرم تا این لحظه بیش از 20 میلیون دلار به سازندگان محتوا پرداخت کرده است.

شبکه اجتماعی توییتر که مدتی پیش رسماً به X ری‌برند کرد، از حدود دو ماه پیش روند پرداخت هزینه همکاری با تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد. براساس این برنامه جدید، سازندگان محتوا می‌توانند در ازای نمایش تبلیغات در بخش پاسخ‌ پست‌ها، مبالغ معینی را دریافت کرده و کسب درآمد کنند.

X

پاداش هنگفت برنامه کسب درآمد از X

براساس چارچوب‌های جدید، کاربران برای شرکت در سیستم کسب درآمد از تبلیغات، باید مشترک سرویس اشتراکی X Premium یا توییتر بلوی سابق باشند، بیش از 500 دنبال‌کننده داشته باشند و در طی 3 ماه گذشته بیش از 5 میلیون تعامل (impression) برای پست‌های خود در این پلتفرم به‌دست آورده باشند.

میزان پرداختی کمپانی X در ازای نمایش آگهی‌های تبلیغاتی به کاربران، بسته به میزان بازخورد و تأثیری است که پست‌ها و فعالیت‌های این افراد دریافت می‌کنند. هنوز فرمول مشخصی برای محاسبه میزان مبلغ دریافتی برای کاربران مختلف به‌دست نیامده است. اما به‌نظر می‌رسد که هرچقدر که این افراد در جلب توجه مخاطبین موفق‌تر باشند، درآمد بیشتری نیز کسب خواهند کرد.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی، با انتشار پست جدیدی در این باره نوشت: “خلق کنید، به دنیا متصل شوید و در X کسب درآمد کنید. ما در حال ایجاد موفقیت‌های چشمگیری در اقتصاد جوامعی مانند سازندگان محتواهای دیجیتالی هستیم و تا این لحظه بیش از 20 میلیون دلار در ازای این همکاری‌ها پرداخته‌ایم.”

اولین دوره پرداختی‌های X در ماه جولای انجام شده و فعالیت‌های ماه فوریه به بعد را درنظر گرفته بود. براساس سخنان ایلان ماسک، مالک این شبکه اجتماعی جنجالی، اولین دوره پرداختی به تولیدکنندگان محتوا بیش از 5 میلیون دلار بوده است و حالا کمتر از دو ماه بعد؛ این رقم تقریباً 4 برابر شده است!
این افزایش چشمگیر به این معناست که یا کاربران بیشتری برای خریداری اشتراک X Premium و فعالیت در این برنامه کسب درآمد ترغیب شده‌اند و یا اینکه تبلیغات دیجیتالی در X بازخورد و تعامل بیشتری در این مدت به‌دست آورده است.

با چنین پرداختی‌های هنگفتی، به‌نظر می‌رسد که انگیزه خوبی برای فعالیت در بخش پاسخ‌های پست‌های منتشر شده در این پلتفرم به‌وجود آمده است. براساس تجارب قبلی، مهم‌ترین عامل ایجاد یک مکالمه جنجالی و جلب توجه دیگر کاربران، بروز شدید احساسات است!

کسب درآمد از این پلتفرم تنها به تبلیغاتی که در بخش پاسخ‌ها (Replies) منتشر شوند تعلق خواهد گرفت. همین مسئله باعث ترغیب کاربران به ادامه مکالمه و بالا رفتن نرخ تعامل و افزایش بازخورد خواهد شد. جای تعجب نیست که معمولاً اختلاف‌نظر و سلیقه میان کاربران باعث طولانی‌تر شدن مکالمات و افزایش واکنش کاربران خواهد شد.

با این وجود، از زمان شکل‌گیری توییتر، این پلتفرم هرگز محل موردعلاقه و اولویت اصلی سازندگان محتوا برای فعالیت‌های تبلیغاتی نبوده است. درحالی‌که در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، سازندگان محتوا بیش از 1 دهه است که در ازای نمایش تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. حالا با معرفی برنامه کسب درآمد در X، بالاخره کاربران دلیل موجهی برای خریداری کردن اشتراک X Premium و پیوستن به این موج عظیم دارند.

اخیراً مدیرعامل شبکه اجتماعی X، یاکارینو در مصاحبه خود در رویداد Code Conference گفت: “حالا که مدتی‌ست مسئولیت مدیرعاملی X را پذیرفته‌ام و کاملاً غرق در کار شده‌ام؛ با توجه به تخمین‌های حساب‌شده می‌توانم بگویم به‌زودی و در اوایل سال 2024 به سودآوری خواهیم رسید.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array