به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌عنوان بخشی از آپدیت نرم‌افزاری جدید هدست Meta Quest، کمپانی متا از چند قابلیت و ویژگی تازه برای کاربران رونمایی کرده است.

قابلیت‌هایی مانند شخصی‌سازی آواتارها، ایجاد گزینه “unsend” (حذف پیام پس از ارسال) در بخش پیام‌رسانی، لینک‌/اتصال گروهی، صفحه Explore ری‌برند شده و غیره.
همچنین عملکرد قابلیت‌های ضبط ویدیو و مولتی‌تسک نیز به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است.

Meta Connect
رویداد مجازی Connect حدود دو هفته دیگر برگزار خواهد شد

از امروز، آپدیت نرم‌افزاری v57 به‌مرور در اختیار کاربران هدست‌های Meta Quest Pro و Meta Quest 2 قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که کمپانی متا در رویداد Connect پیش‌رو از قابلیت‌های بیشتری برای هدست‌های واقعیت مجازی خود رونمایی کند.

رویداد Meta Connect 2023 در تاریخ 27 و 28 سپتامبر (5 و 6 مهر) به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و تمرکز اصلی آن بر جدیدترین دستاوردهای دنیای هوش مصنوعی (AI)، و حوزه واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) خواهد بود.

نگاهی به آپدیت‌های جدید هدست Meta Quest

Meta Avatars

آواتارهای دقیق‌تر و بهتر

با این آپدیت جدید، بخش خلق آواتارها توسعه یافته و حالا شامل چندین رنگ پوست، رنگ مو و ابرو، آرایش‌ها و جزئیات پوستی متفاوت است. کاربران حالا می‌توانند آواتار خود را به نزدیکترین شکل به خودشان خلق کرده و در دنیای مجازی Horizon Worlds از آن استفاده کنند.

همچنین پروسه ساختن آواتارها نسبت به گذشته بهبود قابل‌توجهی داشته است. بافت لباس‌ها و موی آواتارها قابل‌لمس‌تر و واقعی‌تر شده و انواع مختلف فرمِ بدن آواتارها برای انتخاب راحت‌تر توسط کاربران تدارک دیده شده است.

Meta
در این آپدیت جدید بالاخره آواتارها تکمیل شده و پاها به بدن آنها افزوده شده است.

البته مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی جدید، افزوده شدن پا به این آواتارها بود! این قابلیت که فعلاً در مرحله بتا و آزمایشی قرار دارد، کاراکترها را از حالت نیمه به حالت ایستاده تبدیل خواهد کرد. در گذشته آواتارهای دنیای Horizon Worlds کمی ناقص یا ناتمام بودند؛ اما به‌زودی این ایراد نیز رفع خواهد شد.

Meta
امکان Unsend کردن پیام‌ها پس از ارسال

حذف پیام‌ها پس از ارسال

متا در این آپدیت جدید، به کاربران این امکان را داده که پس از ارسال پیام در اپلیکیشن موبایلی Meta Quest و همچنین هنگام استفاده از این هدست واقعیت مجازی، پیام خود را حذف یا unsend کنند.
هم فرد فرستنده و هم فرد گیرنده نوتیفیکیشنی دریافت خواهد کرد که “حذف شدن پیام” را به آنها اطلاع‌رسانی می‌کند. این قابلیت در حال حاضر در آمریکا، استرالیا، کانادا، ایسلند، نیوزلند، کره‌جنوبی، سوئیس و تایوان در دسترس کاربران قرار دارد.

 Meta Quest
ری‌برند صفحه Explore به Horizon Feed

آپدیت‌های متفرقه

در آپدیت‌های کم‌اهمیت‌تر هدست Meta Quest، می‌توان به رونمایی از قابلیت “لینک/اتصال گروهی” اشاره کرد. کاربران از این پس می‌توانند به‌آسانی و با ایجاد یک لینک و به‌اشتراک‌گذاشتن آن در فضای واقعیت افزوده یا ارسال در اینستاگرام و فیسبوک؛ دوستان خود را به گروه خود دعوت کنند.

با توجه به اینکه دیدار مجازی دوستان بسیار راحت‌تر از دیدار حضوری‌ست، کاربران می‌توانند از تب اختصاصی People، با ارسال دعوت‌نامه‌ای دوستان خود را به وقت‌گذراندن با همدیگر در دنیای متاورس دعوت کنند. این دعوت‌نامه در چت گروهی قرار گرفته و زمانی که هدست توسط کاربر روشن شود، به‌صورت خودکار به فرد نمایش داده خواهد شد.

همچنین آپدیت مهمی در بخش Horizon Home، جایی که کاربران به ملاقات همدیگر در خانه‌های مجازی می‌روند، اعمال شده است. علاوه‌بر قابلیت تلپورت کردن میان اپلیکیشن‌های مختلف واقعیت مجازی، کاربران از این پس می‌توانند در بخش Home نیز تلپورت کنند.

صفحه Explore، صفحه ابتدایی‌ که اپلیکیشن‌های مختلف را به کاربران پیشنهاد می‌دهد؛ ری‌برند شده و از این پس “Horizon Feed” نام دارد. به‌نظر می‌رسد این اقدام برای یکپارچه کردن اسامی دنیای هدست‌های کمپانی متا (Horizon Worlds) باشد. حدود دو ماه قبل متا اعلام کرد که کاربران هدست‌های واقعیت افزوده این کمپانی با خریداری اشتراک Meta Quest+ به ارزش ماهانه 7.99 دلار به بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دسترسی خواهند داشت.

کمپانی متا در اوایل امسال دسترسی به دنیای مجازی Horizon Worlds را برای نوجوانان کانادا و آمریکا امکان‌پذیر کرده بود. این کمپانی قبلاً دسترسی به این پلتفرم واقعیت‌مجازی را برای کاربران بالای 18 سال محدود کرده بود. و سپس، حدود دو ماه بعد متا اعلام کرد که محدودیت دسترسی کودکان برای ساخت حساب‌کاربری در هدست واقعیت افزوده Quest را از 13 سال به 10 سال کاهش خواهد داد؛ البته به شرط نظارت، دسترسی و کنترل کامل والدین بر تمامی مراحل.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array