به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دنیای واقعیت‌مجازی Horizon Worlds را در دسترس نوجوانان آمریکا و کانادا قرار خواهد داد. این کمپانی قبلاً دسترسی به این پلتفرم واقعیت‌مجازی را برای کاربران بالای 18 سال محدود کرده بود.
به‌عنوان بخشی از روند توسعه این واقعیت‌مجازی، کمپانی متا اعلام کرد که مجموعه‌ای از قوانین و پیش‌فرض‌های ایمنی متناسب با سن کاربران را معرفی خواهد کرد.

اقدام متا برای بازگشایی دنیای Horizon Worlds به‌روی نوجوانان، با موج انتقادات و شکایات از طرف فعالان حوزه حقوق کودکان همزمان شده است. این افراد معتقدند که متا نباید به کودکان و نوجوانان اجازه دسترسی به چنین تکنولوژی‌ای را بدهد.

اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشایی واقعیت‌مجازی Horizon Worlds برای کاربران نوجوان، اخبار غافلگیرکننده‌ای محسوب نمی‌شود. بر اساس یادداشت‌های فاش شده در فوریه سال جاری، متا از آن زمان برنامه داشت تا Horizon Worlds را در دسترس کاربران 13 تا 17 سال قرار دهد.
در آن زمان، دو سناتور با نام‌های ریچارد بلومنثال از بخش کانتیکت، و اد مارکی از بخش ماساچوست، نامه‌ای به مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ ارسال کرده و در آن درخواست توقف بازگشایی واقعیت‌مجازی Horizon Worlds برای کاربران نوجوان را داشتند. آنها در این نامه ابراز نگرانی کرده و گفتند دسترسی نوجوانان به “فضای مجازی با خطرات بالقوه” ایده خوبی نیست.

متا در بیانیه خود اعلام کرده‌است که برای کنترل بهتر اوضاع و کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی، ویژگی‌های جدیدی به Horizon Worlds افزوده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ابزار نظارت والدین و سیستم‌های محافظتی، قبل از شروع دسترسی این گروه سنی به این واقعیت‌مجازی اشاره کرد.
به گفته متا، دسترسی نوجوانان به Horizon Worlds آهسته و پیوسته خواهد بود تا این کمپانی بتواند نظارت دقیقی بر استفاده این گروه سنی قبل از توسعه گسترده‌تر آن داشته باشد.

 

 Horizon Worlds

 

شرایط استفاده کاربران نوجوان از واقعیت‌مجازی Horizon Worlds

کاربران نوجوان می‌توانند انتخاب کنند که چه کسانی را دنبال کنند و اینکه چه کسانی می‌تواند آنهارا دنبال کند. پروفایل این کاربران به‌صورت پیش‌فرض و اتوماتیک روی حالت “خصوصی” تنظیم می‌شود. یعنی کاربران نوجوان توانایی پذیرش و یا رد کردن درخواست‌های دنبال کردن حساب کاربری خود را دارند.
متا به‌صورت خودکار، وضعیت و مکان فعلی کاربران نوجوان را به دیگران نمایش نمی‌دهد. اما این تنظیمات قابل تغییر هستند و کاربران نوجوان در تنطیم وضعیت فعال/غیرفعال خود و همچنین دسترسی به مکان و لوکیشن خود در Horizon Worlds آزادی عمل دارند.

به گفته متا، کاربران نوجوان توانایی مشاهده، جستجو و شرکت در رویدادهای مخصوص بزرگسالان را نخواهند داشت. رویدادها و اتفاقات جاری در Horizon Worlds به دقت دسته‌بندی شده و کاربران نوجوان به محتواها و رویدادهایی که مناسب گروه سنی آنها نیست، تحت هیچ شرایطی دسترسی نخواهند داشت. همچنین متا اعلام کرد افرادی که این قانون را نقض کنند، از این دنیا حذف شده و دسترسی آنها بسته خواهد شد.

همچنین متا در بیانیه خود اعلام کرد که تعاملات میان کاربران نوجوان و بزرگسالان را محدود کرده و به شدت تحت نظارت قرار خواهد داد. تنها افراد بزرگسالی به نوجوانان در لیست “افرادی که شاید بشناسید” نشان داده خواهند شد که واقعاً در دنیای واقعی با کاربران نوجوان در ارتباط هستند. (مانند اعضای خانواده، دوستان، معلمان و …)

برای والدین نیز جای نگرانی وجود ندارد. آنها نیز می‌توانند به‌وسیله اتصال دستگاه و دنیای فرزند نوجوان خود به Meta’s Family Center، به محل و فعالیت فرزند خود نظارت کاملی داشته باشند. به کمک این سیستم، والدین می‌توانند دنبال‌کنندگان و یا دنبال شوندگان فرزند خود را بررسی کرده، و ویژگی‌های امنیتی لازم را فعال کنند. همچنین والدین بر ساعات و میزان فعالیت فرزند نوجوان خود در Horizon Worlds دسترسی کاملی خواهند داشت و می‌توانند در صورت لزوم، دسترسی آنها به این پلتفرم را کاملاً قطع کنند.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array