به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم واتساپ اعلام کرد که امروز از نسخه اختصاصی و بومی این پیام‌رسان برای دستگاه‌های Mac رونمایی کرده است.
این اپلیکیشن به کاربران اجازه برقراری تماس ویدیویی تا سقف 8 نفر و تماس صوتی تا سقف 32 نفر را خواهد داد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا با انتشار پستی جدید در حساب کاربری فیسبوک خود از این اتفاق خبر داد. از این پس کاربران Mac می‌توانند با مراجعه به وبسایت واتساپ و دانلود این اپلیکیشن اختصاصی از خدمات آن استفاده کنند.
به گفته این کمپانی، نسخه macOS این اپلیکیشن به‌زودی از طریق فروشگاه اپ‌استور اپل نیز در دسترس خواهد بود.

macOS

مزایای نسخه macOS اپلیکیشن واتساپ

این پلتفرم که تحت مالکیت کمپانی متا قرار دارد، با انتشار بیانیه‌ای در این باره نوشت: “اپلیکیشن واتساپ به‌طور اختصاصی برای کاربران دستگاه‌های Mac بازنویسی و طراحی مجدد شده تا استفاده از خدمات آن برای افراد راحت‌تر شود. همچنین بازسازی نسخه اختصاصی واتساپ در سیستم‌عامل macOS استفاده از این اپلیکیشن را در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر تسهیل خواهد کرد.”

نسخه اختصاصی این پلتفرم برای دستگاه‌های Mac، مدتی است که در حال طی کردن مراحل آزمایشی بوده است. در اوایل سال جاری، نسخه بتای این اپ به‌صورت عمومی منتشر شده و در دسترس کاربران Apple Silicon و macOS 11 Big Sur قرار گرفت.

در ماه مارچ، این کمپانی اعلام کرد که اپلیکیشن واتساپ نسخه ویندوز نیز با قابلیت‌های مشابه آپگرید شده است.

واتساپ اولین بار در سال 2016 از اپلیکیشن ویندوز خود رونمایی کرده بود. اما با توجه به تغییرات بسیار دستگاه‌های تحت‌پوشش ویندوز در طی این سال‌ها، این کمپانی در سال 2021 تصمیم گرفت اپلیکیشن این پیام‌رسان را جهت بهبود عملکرد و تجربه کاربری به‌طور کلی بازسازی کند.

پلتفرم واتساپ اخیراً از آپدیت‌های بسیاری برای نسخه اپلیکیشن موبایلی خود رونمایی کرده است. این آپدیت‌ها شامل قابلیت ارسال تصاویر با کیفیت HD، ارسال فایل‌های ویدیویی به‌صورت HD، به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در تماس‌های تصویری، ساختن استیکر با هوش مصنوعی، قابلیت Passkey به‌جهت افزایش امنیت و همچنین واکنش به استاتوس با آواتار شخصی هستند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array