به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مارک زاکربرگ، هم‌بنیان‌گذار، مدیرعامل و سهامدار اصلی کمپانی متا با انتشار پست جدیدی در Threads آب پاکی را روی دستان علاقه‌مندان مبارزه میان خودش و ایلان ماسک ریخت.

زاکربرگ با ادعای اینکه “ماسک در تصمیم خود برای انجام این مبارزه جدی نیست”؛ به کاربران اعلام کرد که وقت گذر کردن از این موضوع و تمرکز بر مسائل مهم‌تر است.

تشدید تنش‌ها در میان ماسک و زاکربرگ

براساس پیشینه میان این دو میلیاردر فعال در حوزه تکنولوژی، به‌نظر می‌رسد که هردوی آنها برای مبارزه‌ای حرفه‌ای در قفس با یکدیگر توافق کرده بودند، ولی درطی این بازه زمانی، چیزی جز کری خواندن‌های بی‌پایان نصیب طرفداران نشده بود.

بعد از عرضه پلتفرم Threads توسط کمپانی متا و رقابت مستقیم با پلتفرم X (توییتر سابق) تنش میان این دو نفر شدیدتر از گذشته شده است.
اختلاف ماسک و زاکربرگ به‌حدی بالا گرفته که پس از عرضه رسمی پلتفرم متن‌محور Threads، تیم وکیلای کمپانی توییتر سابق، با ارسال شکایتی قانونی مارک زاکربرگ و کمپانی متا را متهم به سرقت اطلاعات محرمانه و سوءاستفاده از اسرار تجاری توییتر (X فعلی) کرده بودند.

ایلان ماسک باور دارد متا با به‌کارگیری کارمندان سابق توییتر، شبکه اجتماعی جدید Threads را توسعه داده است و از سبک و سیاق و روند کاری این پلتفرم “تقلب” کرده است. البته که متا در همان زمان این اتهامات را رد کرده بود.

عدم آمادگی بدنی ماسک برای برگزاری مبارزه رزمی

حالا جدیدترین نوشته زاکربرگ حاکی از آن است که ایلان ماسک “جدیت” و حتی “آمادگی بدنی موردنیاز” برای شرکت در چنین مبارزه حرفه‌ای و سهمگینی را ندارد و در قبال درخواست‌های زاکربرگ؛ ماسک از تأیید یک روز معین برای این مبارزه شانه خالی می‌کند.

مارک زاکربرگ 39 ساله از آمادگی جسمانی بسیار خوبی برخوردار است و در دو رشته جوجیتسو و هنرهای رزمی ترکیبی مهارت بالایی دارد. او حتی امسال در اولین دوره از رقابت‌های حرفه‌ای جوجیتسو شرکت کرده بود.

این درحالی‌ست که ایلان ماسکِ 52 ساله با اینکه سررشته محدودی در زمینه هنرهای رزمی، جودو و تکواندو دارد اما باز هم در مقایسه با زاکربرگ از آمادگی بدنی کمتری برخوردار است.
به گفته خود او، به‌دلیل کمبود وقت، تنها تمرینات فعلی او شامل تمرین وزنه‌برداری در دفترکار در شرکت X است!

ماسک چند روز پیش در پاسخ به یکی از کاربران X نوشته بود که پس از بررسی نتایج نهایی تست MRI، به‌نظر می‌رسد بدن او به‌صورت کلی مشکلی برای این مبارزه نداشته باشد، اما استخوان کتف او ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. ماسک در پاسخ به یکی از کاربران نوشته که “پروسه بهبودی و ریکاوری بعد از عمل تنها چندماه طول خواهد کشید”.

ماسک حتی ادعا کرده بود که هفته گذشته با نخست‌وزیر ایتالیا صحبت کرده و تأیید برگزاری این مبارزه در بنای تاریخی کولوسیوم را نیز دریافت کرده است! ماسک پیشنهاد داده بود که این مبارزه کاملاً به‌صورت سنتی برگزار شده و از طریق X و پلتفرم‌های متا به‌صورت آنلاین استریم شود. همچنین او در پست خود نوشته بود: “مبارزه بین من و زاک توسط تیم‌های خودمون مدیریت می‌شن (و نه UFC)”

اما دولت کشور ایتالیا به‌سرعت چنین ادعایی را رد کرده و زاکربرگ نیز که همیشه به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند گفت ترجیح می‌دهد این مبارزه زیرنظر UFC و به‌صورت تخصصی مدیریت شود.

موانع بر سر راه برگزاری مبارزه قرن

متن کامل پست زاکربرگ در شبکه اجتماعی Threads به شرح زیر است:

“به نظرم همگی روی این مسئله اتفاق‌نظر داریم که ایلان درباره حرفای خودش جدی نیست و دیگه وقتشه از این مسئله گذر کتیم. من بهش یه تاریخ دقیق و واقعی پیشنهاد کردم. دانا وایت (رئیس UFC) پیشنهاد داد که عواید این مبارزه صرف امور خیریه بشن.

اما ایلان حتی نمی‌تونه یه تاریخ دقیق رو برای این مبارزه تعیین کنه، بعدش ادعا می‌کنه به جراحی نیاز داره و حالا بهم میگه ‘می‌خوای یه مبارزه تمرینی توی حیاط خونه‌ت داشته باشیم؟’

اگر روزی ایلان بالاخره تونست با خودش کنار بیاد و با یه مبارزه واقعی موافقت کنه و روز دقیقش رو تعیین کنه؛ خودش بلده چطور باهام تماس بگیره.
درغیراین‌صورت، دیگه وقتشه که از این حرفا بگذریم. من ترجیح میدم زمان و توجهم رو به کسانی اختصاص بدم که این ورزش رو جدی می‌گیرن.”

مبارزه

تصویر بالا پیام‌های رد و بدل شده میان این دو میلیادر موفق را نشان می‌دهد که ایلان ماسک آن را در حساب کاربری X خود منتشر کرده است. در ابتدا ماسک پیامی برای زاکربرگ با این مضمون نوشته: “می‌خوای هفته دیگه توی خونه تو تمرین کنیم؟”

زاکربرگ در پاسخ نوشته است: “اگه هنوزم می‌خوای با هم یه مبارزه MMA واقعی داشته باشیم؛ خودت باید تنهایی تمرینات رو انجام بدی و هروقت برای مبارزه آماده بودی به من خبر بدی.

من دلم نمی‌خواد الکی برای اتفاقی که هیچوقت قرار نیست بیفته بازارگرمی کنم. برای همین بهتره تصمیم بگیری که آیا واقعاً میخوای این مبارزه اتفاق بیفته و اگه آره، زودتر انجامش بدی. اگر نه پس واقعاً وقتشه که از این موضوع عبور کنیم.”

ماسک در پاسخ او نوشته: ” من روز دوشنبه شهر پالو آلتو (در ایالت کالیفرنیا – محل اقامت زاکربرگ) میام. بیا توی رینگ تو مبارزه کنیم.
من تمرین خاصی نداشتم اما با توجه به جثه تو، با اینکه احتمالش بعیده، ممکنه تو مثل یه بروس لی مدرن ظاهر بشی و درنهایت برنده این مبارزه تو باشی.”

مبارزه

ماسک قصد کوتاه آمدن ندارد!

در کمال تعجب، پس از اظهارنظر جدی زاکربرگ درباره این مسئله، ماسک مجدداً پا را فراتر گذاشته و گفته قصد دارد بی‌خبر درب منزل او ظاهر شود و اگر زاکربرگ واقعاً در را باز کند؛ مبارزه همانجا برگزار خواهد شد!
او حتی اعلام کرده به‌دلیل طی کردن روند آزمایشی خودروهای تسلا در شهر پالو آلتو حضور دارد، از یکی از این ماشین‌های هوشمند درخواست خواهد کرد که او را به منزل زاکربرگ رسانده و تمام این “ماجراجویی” را در X به‌صورت زنده استریم خواهد کرد!

اما سخنگوی رسمی کمپانی متا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مارک زاکربرگ به دلیل سفر کاری در شهر محل سکونت خود حضور ندارد و فارغ از این مسئله، این ورزش اهمیت بسیاری برای او دارد و مبارزه کردن با فرد ناپایداری که ناغافل درب منزل او ظاهر شود جزء اخلاقیات و روند کاری زاکربرگ نمی‌باشد!

با توجه به سخنان اخیر زاکربرگ، به‌نظر می‌رسد که او برای انجام شدن صحیح و درست این مبارزه تمایل و تعهد بسیاری دارد، در حالی‌که انگار ماسک از این مکالمات برای بازارگرمی و جذب مخاطب استفاده می‌کند!

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array