به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، دو ماه پس از عرضه رسمی نسخه iOS، قرار است هفته آینده نسخه اندروید هوش مصنوعی ChatGPT نیز به کاربران ارائه شود.

این اپلیکیشن فعلاً به‌صورت پیش‌خرید (pre-order) در دسترس است و کاربرانی که مشتاق دسترسی هرچه‌سریعتر به امکانات فوق‌العاده این هوش مصنوعی هستند می‌توانند از الان در لیست انتظار آن قرار بگیرند.

اگر عملکرد نسخه اندروید ChatGPT به خوبیِ عملکرد نسخه iOS آن باشد؛ در طی چند هفته آینده شاهد آمار فوق‌العاده‌ای خواهیم بود.

البته که امکان دسترسی به ChatGPT و یا دیگر ابزارهای توسعه‌داده‌شده توسط کمپانی OpenAI از طریق وب برای همه کاربران موبایلی میسر شده است؛ اما تجربه کاربری فوق‌العاده یک اپلیکیشن تخصصی جایگاه‌ ویژه‌ای میان کاربران دارد.

کاربران آیفون در هفته نخست عرضه نسخه iOS این هوش مصنوعی بیش از نیم‌میلیون بار آن را دانلود و نصب کرده بودند. البته که این رکورد استثنایی فقط تا لحظه ظهور اپلیکیشن Threads اعتبار داشت و سپس توسط رکورد 100 میلیون نصب در کمتر از 5 روز جایگزین شد!

ChatGPT

ChatGPT برای اندرویدی‌ها

به‌نظر می‌رسد که نسخه اندروید ChatGPT تفاوت چندانی از نظر ظاهری و عملکرد با نسخه iOS آن نداشته باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از این اپ، مکالمات خود را با نسخه وب و دیگر دستگاه‌های هوشمند (حتی با سیستم‌عامل‌های متفاوت) سینک (هماهنگ) کنند.

البته که این دو اپلیکیشن کاملاً هم مشابه همدیگر نخواهند بود زیرا تفاوت‌های ساختاری بسیاری میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS وجود دارد.

به‌عنوان مثال، در ماه ژوئن آپدیت جدیدی در دسترس کاربران آیفون ChatGPT قرار گرفته بود که از طریق آن دستیار صوتی Siri مستقیماً به هوش مصنوعی ChatGPT متصل می‌شد و همچنین امکان تعریف کردن میانبرها (Shortcuts) نیز به‌وجود آمده بود.
بدیهی‌ست که امکان ارائه این آپدیت برای کاربران اندروید امکان‌پذیر نمی‌باشد اما ممکن است که آپدیت مشابه و یا جایگزینی برای آنها درنظر گرفته شده باشد.

کمپانی OpenAI با انتشار توییتی نوشته بود که نسخه اندروید این هوش مصنوعی هفته آینده در دسترس کاربران قرار گرفت. به احتمال زیاد و براساس رسم متداول، نسخه اندروید ChatGPT ابتدا در دسترس کاربران ساکن ایالت متحده آمریکا و سپس دیگر نقاط جهان خواهد بود.
هنوز برنامه دقیقی برای دیگر کشورها اعلام نشده، اما احتمالاً به‌مرور زمان و در طی هفته‌ها و یا ماه‌های آتی این نسخه ChatGPT نیز به دیگر کشورها راه خواهد یافت.

با انتخاب کردن گزینه “pre-register” از لینک زیر، در هنگام انتشار و عرضه رسمی اپلیکیشن اندروید ChatGPT در گوگل‌پلی، یک نوتیفیکیشن اختصاصی اطلاع‌رسانی دریافت خواهید کرد.

لینک گوگل‌پلی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array