به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی جدید کمپانی متا یعنی Threads، رقیب توییتر به‌سرعت درحال جلب توجه مخاطبان است. براساس گفته‌های مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا، این شبکه اجتماعی موفق شد در کمتر از 7 ساعت پس از عرضه رسمی، بیش از 10 میلیون کاربر را به خود جذب کند.

اما همین پلتفرم موردانتظار که برای ورود و فعالیت در آن به حساب کاربری اینستاگرام نیاز است؛ یک مشکل و مسئله اساسی دارد: برای حذف حساب کاربری Threads، باید حساب کاربری اینستاگرام متصل به آن را حذف کرد!

در بخش “سیاست حفظ حریم خصوصی” (Privacy Policy) وبسایت رسمی Threads، کمپانی متا اینگونه توضیح داده است: “امکان غیرفعالسازی حساب کاربری Threads در هر زمانی برای کاربران وجود دارد، اما حذف این حساب کاربری فقط با حذف حساب کاربری اینستاگرام امکان‌پذیر است”.

طرز فکر متا نمایانگر این است که پروفایل کاربران در این پلتفرم، بخشی از حساب کاربری اینستاگرام آنها محسوب می‌شود. به عبارتی، اکانت Threads زیرمجموعه اکانت اینستاگرام است و همین مسئله بسیاری از کاربران را غافلگیر کرده است.

یکی از کاربران با انتشار متنی در این باره نوشت: “من که اکانت Threadsم رو غیرفعال کردم، اما انگار برای حذفش باید اکانت اینستاگرامم هم پاک کنم! من که نمیدونستم؛ اما حالا که شما میدونین شاید بهتره کلاً ثبت‌نام نکنین!”

Threads

Threads در برابر توییتر

پلتفرم Threads قرار است راه‌حل و رقیبی برای شبکه اجتماعی محبوب و جنجالی توییتر باشد. کمپانی متا چند روز پیش رسماً این شبکه اجتماعی را در دسترس کاربران بیش از 100 کشور جهان قرار داد. این پلتفرم که بر محور اینستاگرام بنا شده، در مدت کوتاهی توانست توجه عده بسیاری را به خود جلب کند.
یکی از مزایایی که دستاورد جدید کمپانی متا نسبت به دیگر رقبا دارد، قابلیت انتقال تمام اطلاعات مربوط به کاربران اینستاگرام به زیرساخت خودش است. اینستاگرام که بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد، نقش بسیار پررنگی در موردتوجه قرار گرفتن این شبکه اجتماعی جدید داشته است.

زاکربرگ دورنمای خود برای پلتفرم Threads را اینگونه توصیف کرده بود: “من معقتدم که ما نیازمند محیطی برای گفتگوی متمدنانه و سازنده هستیم، محیطی که بیش از یک میلیارد نفر آزادانه در آن به تعامل با یکدیگر بپردازند. توییتر شانس انجام این مأموریت را داشت، اما عملکرد خوبی در آن نداشت. امیدوارم ما بتوانیم با موفقیت این مأموریت را انجام دهیم.”

تعدادی از برندهای معروف مانند نتفلیکس، آمازون، پپسی و NFL با فعالیت در این شبکه اجتماعی، به Threads رأی اعتماد داده‌اند. اما شایان ذکر است که نشانی از اسامی پرآوازه‌تر مانند گوگل، اپل، مؤسسه مالی Goldman Sachs، کمپانی دیزنی و مؤسسه مالی Morgan Stanley در این پلتفرم به چشم نمی‌خورد.

آپدیت: بعد از دریافت انبوهی از بازخوردهای منفی کاربران، رئیس اینستاگرام، آدام موسری درباره نحوه حذف اکانت Threads شفاف‌سازی کرد.
به گفته او، کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن حساب کاربری Threads، اطلاعات پروفایل و محتوای به‌اشتراک گذاشته شده را از دیگران مخفی کنند. همچنین یکی دیگر از راه‌های جایگزین، پاک کردن همه پست‌های به‌اشتراک گذاشته شده و تنظیم حالت پروفایل کاربری به گزینه “خصوصی” (private) است؛ و بدین‌ترتیب دیگر نیازی به حذف اکانت اینستاگرام نخواهد بود.

اما فعلاً حساب کاربری Threads زیرمجموعه‌ای از حساب کاربری اینستاگرام است و حذف یکی منجر به حذف دیگری خواهد شد. موسری به کاربران اطمینان‌خاطر داد که متا در جستجوی راهی برای حل این مشکل است.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array