به گزلرش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاربران پلتفرم توییتر امروز با مشکل جدیدی روبه‌رو شدند: بیرون انداخته شدن از حساب کاربریشان به‌صورت اتفاقی و رندوم.

بعد از اینکه امروز گزارشی مبتنی بر به‌وجود آمدن یک باگ در سیستم ساختاری و کدنویسی توییتر در رابطه با تیک‌های آبی معروف این پلتفرم منتشر شد، امروز عصر وبسایت این شبکه اجتماعی با اختلالاتی مواجه شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، بعضی از کاربران متوجه شدند که بعد از ادیت و آپدیت کردن بخش بیوگرافی، تیک‌های آبی احراز هویت به‌طور موقتی بازمی‌گردند و بعد از رفرش کردن صفحه، حذف می‌شوند. چالش جدید کاربران این پلتفرم، لاگ‌اوت شدن اجباری از حساب کاربریشان و عدم دسترسی به آن است.
بعد از گزارش کردن این مشکل و ایجاد تنش در میان کاربران، فقط عده محدودی از آنها توانستند با موفقیت لاگین کنند.

به‌نظر می‌رسد این مشکل مختص کاربرانی باشد که از طریق دسکتاپ به توییتر دسترسی دارند و از نسخه وب آن استفاده می‌کنند. به گفته بعضی از آنها، این اتفاق چندین بار و مکرراً برایشان پیش آمده است.

بر اساس یافته‌ها، بیرون انداخته شدن کاربران از حسابشان وقتی اتفاق می‌افتد که درحال جستجو و مطالعه در وبسایت توییتر هستند. صفحه اصلی (Home) به‌صورت خودکار رفرش شده و سپس کاربران به صفحه‌ پیش‌فرض لاگ‌اوت از حساب کاربری هدایت می‌شوند.
در این صفحه تعدادی از توییت‌ها منتخب نمایش داده شده و گزینه‌هایی برای روش لاگین به حساب کاربری توییتر از طریق گوگل یا اپل یا ساخت حساب جدید به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.

بسیاری از کاربران به کمک موبایل خود این مشکل را از طریق توییت اطلاع‌رسانی کرده و اعلام کرده‌اند که به نسخه دسکتاپ این پلتفرم دسترسی ندارند و نمی‌توانند مانند گذشته وارد حساب کاربری خود شوند. حتی بعد از دریافت و وارد کردن کد فعالسازی، این مشکل حل نشده و دوباره همان صفحه پیش‌فرض لاگ‌اوت از حساب کاربری توییتر نمایش داده می‌شود.

 

توییتر

بر اساس آمار شکایت‌ها و گزارشات ثبت شده در وبسایت Downdetector، به‌‌نظر می‌رسد که این مشکل شایع و همگانی است و بسیاری از کاربران با آن درگیر هستند.

کمپانی توییتر هنوز این مشکل را به رسمیت نشناخته، بیانیه رسمی‌ منتشر نکرده و راه‌حلی برای آن ارائه نداده است.

 

سیر چالش‌های روزافزون توییتر

این باگ اخیر، شاهدی دیگر بر مدیریت ضعیف و سؤال‌برانگیز ایلان ماسک است. پس از تصاحب و انتصاب ماسک به‌عنوان مدیرعامل توییتر، موج مشکلات این پلتفرم تمامی ندارد. از بروز مشکلات ساختاری پس از حذف تیک آبی احراز هویت گرفته تا افشا شدن سورس‌کد، از تعدیل نیروی بسیاری از مهندسان و کارمندان گرفته تا کاهش ارزش این کمپانی به بیش از نصف ارزش گذشته، از ادغام توییتر با X Corp گرفته و شکایت کارمندان و مدیران سابق این کمپانی از ماسک؛ هرروز به لیست مشکلات توییتر، مورد جدید اضافه می‌شود.

 

یکی از رویاهای ایلان ماسک، ایجاد یک سوپر اپلیکیشن یا “اپلیکیشن همه‌کاره” است که کاربردهای مختلف و چندجانبه‌ای دارد. این کمپانی درحال مذاکره و گفتگو با برندها و سازندگان کمپین‌های تبلیغاتی است و به آنها وعده محقق شدن سوپر اپ را می‌دهد. ماسک اخیراً ایده جدیدی نیز مطرح کرده است: صاحبان رسانه و ناشران می‌توانند در ازای پرداخت مبالغ ناچیزی، مقالات خود را از طریق توییتر منتشر کنند. جالب اینجاست که ایده‌ مشابهی درحال آزمون و خطا در پلتفرم رقیب توییتر، یعنی پلتفرم Post است.

البته هنوز مشخص نیست که بلندپروازی‌ها و ایده‌های تمام‌نشدنی ماسک برای توییتر اصلاً عملی خواهند شد یا خیر. زیرا پول درآوردن از پلتفرمی که کاربرانش حتی به آن دسترسی هم ندارند، کار بسیار سختی است!

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array