به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نبرد حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دادگاه بزرگ خود که برای ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده، نزدیک می‌شود. به نظر می‌رسد که این دادگاه آخرین دادگاه برای حل اختلافات بین این دو باشد.

شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ریپل به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر-دی ۱۳۹۹) برمی‌گردد. در آن زمان SEC مدعی شده بود که شرکت ریپل به طور غیرقانونی بیش از 1.3 میلیارد دلار در عرضه اوراق بهادار ثبت نشده با فروش XRP جمع‌آوری کرده است. در طرف مقابل، ریپل بر اثبات این موضوع که توکن اصلی آن یک رمزارز است، نه یک اوراق بهادار پافشاری داشت.

جیمز فیلان، وکیل آمریکایی، اخیراً در شبکه اجتماعی X فاش کرده است که طرفین این پرونده، نامه مشترکی علیه سازمان بورس و اوراق بهادار به دادگاه ارائه کرده‌اند که موضوع آن تعیین چگونگی مدیریت اسناد و مدارک محرمانه است.

در متن این نامه آمده است: ما به زودی و پس از ارسال خلاصه‌های پاسخ، برنامه‌ای را برای اصلاحات پیشنهاد می‌کنیم؛ به طوری که می‌توان همه مسائل مربوط به مهر و موم را در یک مجموعه نامه به دادگاه مطرح کرد و فرصت کافی برای ملاقات و مشورت طرفین در نظر گرفت.

مدت زیادیست که فعالان این صنعت منتظر نتیجه این دعوی هستند؛ چراکه می‌تواند نوسانات قابل توجهی را برای رمزارز ریپل (XRP) و کل بازار رمزارزها به دنبال داشته باشد؛ نگاهی به گذشته، این موضوع را تایید می‌کند.
در سال گذشته که ریپل موفق شد اولین برد جزئی خود را در دادگاه به دست آورد، قیمت این دارایی بیش از 70 درصد افزایش یافت. همچنین چند ماه بعد از آن، یعنی زمانی که شرکت ریپل به دو پیروزی دیگر دست یافت، دوباره با افزایش قیمت (البته کمتر از قبل) روبه‌رو شد.

سلب مسئولیت: ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array