به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پس از اینکه صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ اعلام کرد اخطاریه طرح دعوی از رگولاتورهای ایالات متحده دریافت کرده است، قیمت توکن بومی این صرافی با همین نام (UNI) به پایین‌ترین حد شش هفته اخیر سقوط کرد. در این اعلان ولز (Wells notice)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای آغاز اقدامات اجرایی علیه این پلتفرم محبوب رمزارزی است. به دنبال ریزش ناشی از این خبر، ارزش توکن یونی سوآپ (UNI) در عرض یک ساعت، بیش از 10 درصد کاهش یافته و از 11.21 دلار به حدود 10 دلار رسید.

بر اساس گزارش Cointelegraph Markets Pro، یونی سوآپ (UNI) در حال حاضر با قیمت 9.42 دلار معامله می‌شود که بیش از 16.11 درصد کاهش در تایم فریم روزانه را نشان داده و پایین‌ترین سطح قیمت از اواخر فوریه تاکنون است.

سقوط سنگین یونی سوآپ (UNI)
سقوط سنگین یونی سوآپ (UNI) تا پایین‌ترین سطح ۴۷ روز گذشته. منبع: Cointelegraph Markets

هیدن آدامز، مؤسس شرکت یونی سوآپ لبز مستقر در نیویورک، دیروز در پستی در ایکس (X) نوشت “این مبارزه سال‌ها طول خواهد کشید و ممکن است تا دیوان عالی کشور پیش برود.”

هرچند این پلتفرم محتوای دقیق اعلان ولز دریافتی را به اشتراک نگذاشته است، اما در یک پست وبلاگی در رابطه با این اعلان اعلام کرد که توکن UNI یک اوراق بهادار نیست و این پلتفرم با تعاریف قانونی ایالات متحده از یک کارگزار یا بورس اوراق بهادار مطابقت ندارد.

لازم به ذکر است که کمیسیون باید در مرحله نخست این شکایت را به امضا و تایید پنج کمیسیونر ارشد آژانس از جمله گری گنسلر برساند. البته با توجه به سابقه رئیس کمیسیون در مقابله با بازار کریپتو و همراهی کارکنان کمیسیون با وی، دریافت این تاییدیه چندان کار دشواری به نظر نمی‌رسد.

واکنش فعالان بازار به اعلان ولز دریافتی یونی سوآپ

پس از انتشار این خبر، بسیاری از سرمایه‌گذاران یونی سوآپ وحشت‌زده دارایی خود را در بازار دامپ کردند و به این روند نزولی دامن زدند. بیل هیوز، مشاور ارشد و مدیر امور نظارتی Consensys از سرمایه‌گذاران و به ویژه نهنگ‌ها خواست خونسردی خود را حفظ کنند زیرا بعید است که کمیسیون دارندگان UNI یا کاربران پروتکل را هدف قرار دهد.

جان رید استارک، رئیس سابق اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، در ایکس نوشت صدور یک اعلان ولز به گیرنده این فرصت را می‌دهد تا مشخص کند چه چیز باعث می‌شود کمیسیونرهای آژانس شکایت پیشنهادی را رد کنند. او گفت همیشه شگفت‌زده می‌شود وقتی دریافت‌کنندگان اعلان ولز “با جبهه‌گیری‌های شدید در مقابل SEC از طریق کمپین‌های عمومی نفرت‌انگیز یا توهین‌آمیز، مانند رویه‌ای که ظاهراً یونی سوآپ درپیش گرفته است، به مقابله با این رگولاتور برمی‌خیزند. همه صاحب‌نظران موافق هستند که پاسخ دادن به اعلان ولز با سرزنش کمیسیون، توهین به استراتژی‌ها آن و امثال این، یک رویکرد ضعیف، پرخطر و بازنده است.”

گابریل شاپیرو (Gabriel Shapiro)، مشاور کل سابق دلفی لبز، در X نوشت که معتقد است SEC ” احتمالاً در مسائل اوراق بهادار بودن یونی سوآپ (UNI) برنده خواهد شد، اما اگر ادعا کند صرافی Uniswap یک بورس اوراق بهادار است، ضرر خواهد کرد.

پل گروال (Paul Grewal)، رئیس حقوقی کوین بیس که خود با شکایت این رگولاتور دست و پنجه نرم می‌کند نیز ضمن تایید ادعای شاپیرو گفت اگر SEC ادعا کند یونی سوآپ یک کارگزار بورس است، نمی‌تواند ادعای خود را ثابت کند. او برای اثبات ادعای خود، به تصمیم قاضی پرونده در ماه گذشته درباره پرونده شکایت SEC علیه کوین بیس اشاره کرد که مشخص کرد این رگولاتور در اثبات اتهام فعالیت‌های کارگزاری کوین بیس از طریق کیف پول غیرمتمرکز خود شکست خورده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array