به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها 3 ماه پس از انتشار اخبار تعطیلی پلتفرم خبری-هوش مصنوعی Artifact، به‌نظر می‌رسد پروژه سابق اینستاگرام حالا مالک جدیدی دارد.

عمر یک‌ساله Artifact با تغییرات پی‌درپی و سردرگم در روند کاری مدتی پیش به پایان رسید. چنین تغییراتی منجر به این شده بودند که این پلتفرم از هدف اصلی خود (رقابت با پلتفرم‌های خبری مانند Apple News) به‌شدت فاصله گرفته و به‌نحوی به جایگزینی برای توییتر (X فعلی) تبدیل شود.

همین ضعف‌های ساختاری و عملکردی و همچنین عدم ایجاد کشش، در نهایت منجر به ازدست‌رفتن فرصت‌های طلایی Artifact برای جلب توجه کاربران و باقی‌ماندن در دنیای تکنولوژی شد. اما حالا با تصمیم اخیر کمپانی یاهو، به‌نظر می‌رسد Artifact شانس دوباره‌ای برای درخشیدن داشته باشد!

یاهو نیوز

همکاری یاهو و Artifact در حوزه خبری

کمپانی بزرگ یاهو تصمیم گرفته تا پلتفرم ایجاد شده توسط هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کرایگر را تصاحب کرده و از امکانات آن به نفع خود استفاده کند. جزئیات مالی این معامله به‌صورت عمومی منتشر نشده است؛ اما از این پس Artifact دیگر به‌عنوان یک اپلیکیشن مجزا و مستقل فعالیت نخواهد کرد.
بلکه قرار است یاهو تکنولوژی هوش مصنوعی و پیشرفته آن را با سرویس خبری Yahoo! News ادغام کرده و از این ابزار خبری و کاربردی برای ارتقای خدمت‌رسانی خود استفاده کند.

در طی انجام این جابجایی، سیستروم و کرایگر تصمیم گرفته‌اند به‌عنوان “مشاورین ویژه” به یاهو کمک کنند اما قصد پیوستن رسمی به این کمپانی را ندارند. همچنین 5 کارمند دیگر Artifact یا مسیر خود را از این اپلیکیشن جدا کرده‌اند و یا قصد دارند مدتی استراحت کنند.

همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم؛ بنیان‌گذاران اینستاگرام در اوایل زمستان سال گذشته (1402) اعلام کرده بودند که Artifact پس از یک سال به آخر خط رسیده است. دلیل این تعطیلی این پلتفرم خبری بر مبنای هوش مصنوعی “ریسک بالای سرمایه‌گذاری با توجه به رقابت کم در بازار فعلی” اعلام شده بود.
با اینکه Artifact در ابتدای کار یک اپلیکیشن خبری ساده با روشی نوین بود؛ اما نتیجه نهایی بیشتر شبیه یکی از چندین رقیب توییتر شده بود! فضایی که همین الان هم اشباع محسوب می‌شود و حتی Threads، Mastodon و BlueSky هم نتوانسته‌اند کاملاً از پس این چالش بربیایند.

تکنولوژی هوش مصنوعی Artifact محتواهای خبری موردعلاقه کاربران را در معرض نمایش می‌گذارد و به‌مرور زمان بیشتر و بیشتر با سلیقه افراد هماهنگ می‌شود. در نتیجه، فید خبری کاربران کاملاً سفارشی و شخصی‌سازی خواهد بود؛ سرشار از مقاله‌های خبری‌ای که افراد واقعاً به خواندن آنها تمایل دارند.
همچنین در Artifact مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد؛ ابزارهایی که برای خلاصه‌سازی متون خبری، ایجاد تیترهای جذاب و جستجوی بهترین محتواها به‌کار خواهند آمد.

کمپانی یاهو، درباره ادغام این امکانات گسترده با سرویس خبری Yahoo! News گفته است:

“اضافه شدن توانایی‌های Artifact به خدمات خبری یاهو، امکان برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر با کاربران از طریق انتشار محتواهای خبری غنی‌تر و تجربه کاربری سفارشی را ایجاد می‌کند”. سرویس خبری یاهو در حال حاضر ماهانه بیش از 185 میلیون کاربر فعال دارد!

از زمان تأسیس آرتیفکت این پلتفرم، شرکت‌های متعددی با بنیان‌گذاران اینستاگرام تماس گرفته و قصد خرید Artifact را داشتند. به گفته مدیرکل Yahoo! News، پس از انتشار نامه تعطیلی این اپلیکیشن یاهو تصمیم خود را قطعی کرده و اقدام به تصاحب این ابزار هوش مصنوعی کاربردی کرده بود.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array