به گزارش ایران دکونومی، یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱59 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،به شرح جدول زیر واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها علت این تغییر زمان در واریز یارانه ها را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه‌ها عنوان کرده است.و در بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس جدول زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد.

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1403

 زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه است و برای سایر خانوارهای مشمول سی ام هر ماه واریز می‌شود.

جدول زمان‌بندی‌ واریز یارانه ها

جدول زمان‌بندی‌ واریز یارانه ها

مبلغ یارانه نقدی اردیبهشت۱۴۰۳

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

یارانه نقدی اردیبهشت۱۴۰۳

طرح ملی کالابرگ الکترونیک

طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در این طرح مردم می‌توانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

برای استفاده از این طرح اما، دولت شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کدملی راه‌اندازی کرد تا با استفاده از آن، سرپرستان خانواده بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کنند و همچنین از موقعیت مکانی ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام مطلع شوند. حتی از آنجایی که ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت‌شان را با خود همراه نداشته باشند، کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، فرد می‌تواند با در اختیار قرار دادن آن به فروشنده، خرید خود را انجام دهد.

شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ تعیین شده است.

 چند مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک واریز شده است؟

مرحله نخست طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد و مشمولان این طرح یک‌ماه فرصت داشتند که از اعتبار در نظر گرفته شده برای خرید ۱۱ قلم کالا استفاده کنند.

مرحله دوم طرح فجرانه از ۱۸ اسفندماه اجرایی شد و مدت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا پایان روزهجدهم (فروردین ماه ۱۴۰۳) خواهد بود.

 مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز شد و مردم تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

آیا طرح کالابرگ الکترونیک برای ماه های آتی هم واریز می‌شود؟

روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است. 

 سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array