به گزارش ایران دکونومی، مدیرعامل و بنیانگذار دیجی سرویس در این مراسم، از ساخت گوشی‌های اوپو در یک کارخانه تولید گوشی در ایران خبر داد. دیجی سرویس در نظر دارد با انتقال دانش از برند اوپو، یک کارخانه تولید گوشی بومی به معنای واقعی در ایران راه‌اندازی کند.

مهدی رسایی، مدیرعامل دی‌جی‌ سرویس در این برنامه گفت: «مدت‌هاست که درحال آماده‌سازی زیرساخت برای تولید موبایل در داخل کشور  هستیم. طی جلساتی که با اوپو داشتیم به نتیجه مثبتی رسیدیم. از سه ماه پیش قرارداد ما با این برند بسته شده و قرار است اوپو به‌زودی وارد ایران شود. ما در آینده نزدیک می‌خواهیم که با کمک این اپراتور اولین کارخانه مجهز تلفن همراه را در ایران داشته باشیم.»

او با تاکید بر افزایش تعداد تولیدکنندگان موبایل داخلی ادامه داد: «اگر وزارت صمت و رسانه‌‌ها این جریان را کنترل نکنند، نتایج جبران‌نشدنی برای صنعت موبایل کشور اتفاق می‌افتد.»

رسایی افزود: «برند اوپو در سال ٢٠٠٨ در چین شکل گرفت و در سال ۲۰۱۱ به اوج رشد خود رسید. ما هم در سه ماه  اخیر قرارداد همکاری با این برند بستیم که در ابتدا موبایل اوپو با نمایندگی دی‌جی‌سرویس وارد شود و بعدتر تولید موبایل را در کشور انجام دهیم.»

طبق گفته‌های وی این برند در سال ۲۰۰۴ با دستگاه پخش موسیقی وارد بازار جهانی شد و در سال ۲۰۰۸ نیز به تولید گوشی‌های فیچر فون پرداخت و درنهایت در سال ۲۰۱۱ از سری گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. سهم بازار این برند در چین سهم بالایی است و ۱۷.۶ درصد بازار را در اختیار دارد که این آمار از گوشی‌های شیائومی هم بالاتر است.

در ادامه، ساینا محمدی، مدیر برند اوپو  توضیح داد: «اوپو در سال ۲۰۲۳، ۳۵ میلیون فروش داشت، که در سیستم‌ عامل اندروید، بعد از سامسونگ، شیائومی و اوپو در بهترین موبایل‌ها هستند.»

محمدی درباره زمان توزیع این برند در بازار گفت: «آخر امسال این برند در چهار لاین پرچمدار در بازار توزیع می‌شود.»

در این رویداد از موبایل‌ اوپو مدل‌های a38، a58، a78a98 Reno tenFind n 3 و find n 3 filip (تاشو) رونمایی شد.

اوپو

اوپو یک شرکت تولید گوشی‌های موبایل در چین است که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان است و در سال ۲۰۲۲ سهم ۱۰.۷ درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

اوپو محصولات متنوعی از جمله گوشی های هوشمند، تلویزیون های هوشمند، تبلت، هدفون و لوازم جانبی تولید می کند.

همچنین اوپو در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری زیادی انجام می دهد. این شرکت دارای چندین آزمایشگاه تحقیق و توسعه در سراسر جهان است به همین دلیل در سال های اخیر رشد سریعی داشته است. این شرکت در حال حاضر در بیش از ۴۰ کشور جهان حضور دارد.

در این مراسم اعلام شد که سهم جهانی برند اوپو در بین گوشی‌های اندرویدی نیز سهم قابل‌توجهی است و این برند در بین جایگاه دوم و سوم در بازار جهانی حضور و رقابت تنگاتنگی با شیائومی دارد. اوپو در انتهای سال ۲۰۲۳، قصد دارد وارد بازار ایران شود و هم‌اکنون نیز در کشورهای شرق آسیا و شمال آفریقا بیشترین فروش را دارد. به گفته مدیران دیجی‌ سرویس، گوشی‌های اوپو احتمالاً تا آخر این ماه در بازار ایران با گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت عرضه خواهند شد.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array