به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی دویچه تلکوم با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی در کنگره جهانی موبایل امسال تمام حضار و شرکت‌کنندگان را شگفت‌زده کرد. این اپراتور آلمانی برای اولین بار در جهان از یک گوشی هوشمند رونمایی کرده که بدون هیچ اپلیکیشنی و تنها به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند!

دنیایی بدون اپلیکیشن، دنیای ایده‌آل هوش مصنوعی

شرکت دویچه تلکوم (Deutsche Telekom) روز گذشته و در اولین روز نمایشگاه جهانی MWC گوشی هوشمند فوق‌پیشرفته‌ای را به حضار معرفی کرد که براساس ادعای مدیرعامل آن “برای رسیدگی به نیاز کاربران هیچ‌نیازی به اپلیکیشن‌های مختلف ندارد و تنها با هوش مصنوعی کار خواهد کرد”.

امروزه گوشی‌های هوشمند برای هزاران نیاز و کاربرد مختلف توسط کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرند. از ارسال و دریافت پیام و تماس گرفته تا ارتباط با دوستان در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی و رسیدگی به موارد مالی و بانکی.
شرکت آلمانی دویچه تلکوم اعلام کرده با همکاری دو شریک تجاری خود، کمپانی Qualcomm و استارتاپ Brain.AI، یک دستگاه موبایل هوشمند با نام “T-phone” را توسعه داده که عملکرد آن صرفاً بر محور تکنولوژی هوش مصنوعی می‌باشد؛ نه چندین اپلیکیشن مختلف.

تیم هتگز، مدیرعامل این شرکت در ارائه روز گذشته خود در نمایشگاه جهانی MWC 2024 ادعای عجیب و دور از ذهنی داشت: “به شما تضمین می‌دهم در طی 5 تا 10 سال آینده، هیچ‌کدام از ما دیگر از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده نخواهیم کرد!”
در این رویداد تصاویر زیادی از گوشی هوشمند T-phone منتشر نشده و به‌نظر می‌رسد تیم توسعه‌دهنده این محصول آینده‌نگرانه بیشتر بر کاربرد و عملکرد آن به‌عنوان نسل‌ آینده دستگاه‌های ارتباطی تمرکز کرده‌اند.

از کاربردهای این گوشی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان به پاسخ دادن به دستورات و درخواست‌های کاربران، ایجاد پیشنهادهای مناسب برای مقاصد سفرهای تفریحی و کاری، ثبت‌سفارش و خریدن یک محصول به‌صورت اتوماتیک و یا ارسال تصاویر و ویدیوها به مخاطبین ذخیره‌شده در حافظه گوشی اشاره کرد.

گوشی هوشمند

هتگز در ادامه سخنرانی معرفی این گوشی هوشمند گفت: “گوشی T-phone نمادی از باور و عقیده اصلی شرکت دویچه تلکوم می‌باشد. اینکه مدل‌های هوش مصنوعی چندزبانی و چندجانبه بزرگ موجود در بازار، به‌زودی به‌عنوان بخشی بنیادین و جدایی‌ناپذیر در گوشی‌های هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند. به‌کارگیری این تکنولوژی منجر به بهبود و تسهیل زندگی تمام کاربران خواهد شد و برای انجام ساده‌ترین کارها دیگر نیازی به چندین اپلیکیشن مختلف و وقت‌گیر نخواهد بود.”

همانطور که انتظار می‌رفت، بسیاری از محصولات و ایده‌های مطرح‌شده در کنگره جهانی موبایل 2024 بر مبنای تکنولوژی محبوب هوش مصنوعی هستند. کمپانی‌ها و استارتاپ‌های مختلف امیدوارند با توسعه دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی توجه کاربران و سرمایه‌گذاران را جلب کرده و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.
البته مثل روند همیشگی این 1 سال و نیم و حتی یک دهه گذشته، نگرانی اصلی کارشناسان “استفاده نامناسب اخلاقی و قانونی” از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد.

هنوز اطلاعاتی درباره نحوه قیمت‌گذاری و یا حتی عرضه T-phone به بازار منتشر نشده است. با اینکه این محصول جدید و جنجالی موفق به جلب‌توجه عده بسیاری از کاربران و رسانه‌ها شد؛ اما به گفته کارشناسان توسعه چنین پروژه‌ای و کاهش خطرات و ریسک‌های احتمالی، نیازمند زمان و دقت بیشتری است.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array