به گزارش ایران دکونومی، از جمله اقدامات دولت سیزدهم، کاهش زمان تشریفات گمرکی و زمان ترخیص کالا بود که تاثیرات قابل توجهی در بازارهای داخلی داشت.

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در زمینه اظهارنامه‌ها در جریان تشریفات قطعی در بازه زمانی مورد نظر:

-ماندگاری کالاها در مسیر سبز 65 درصد وزنی و 28 درصد سهم ارزشی را به خود تخصیص داده است.

گفتنی است واردات قطعی کالاهای اساسی در بازده زمانی ذکر شده حدود 27.4 میلیون تن به ارزش دلاری 21.2 میلیارد دلار بوده. در جریان واردات قطعی کالاهای اساسی در بازه زمانی مورد نظر به وزن 1.3 میلیون تن و ارزش دلاری 0.8 میلیارد دلار می باشد.

همچنین در بررسی تعرفه کالاهای درجریان تشریفات واردات قطعی، مشخص گردید که تعداد 3059 کامیون به ارزش بیش از 300 میلیون  دلار، 11 درصد سهم ارزشی 10 کالای اول رسوبی را به خود اختصاص داده است. از طرفی ذرت دامی 37 درصد وزنی که 8 درصد سهم ارزشی را به خود تخصیص داده.

گفتنی است واردات قطعی کالاهای اساسی در بازده 14 ماهه گذشته، 27.4 میلیون تن به ارزش دلاری 21.2 میلیارد دلار بوده است. در جریان واردات قطعی کالاهای اساسی در بازه زمانی مورد نظر به وزن 1.3 میلیون تن و ارزش دلاری 0.8 میلیارد دلار می‌باشد.

لازم به ذکر است فهرست 120 صاحب کالای دارای کالای در جریان تشریفات ترخیص بر حسب ارزش در 14 ماهه گذشته، که اخیرا توسط گمرک جمهوری اسلامی تهیه و به مقامات بالادستی ارسال شده، به شرح زیر اعلام گردید:

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array